Wat is slechter voor je?

Alcohol drinken (genoeg om flink aangeschoten te raken) of blowen (genoeg om stoned/high te zijn)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alcohol is een hard drugs, dat blowtje een softdrug.
alcohol is geestelijk en lichamelijk verslavend, een blow alleen geestelijk.
alcohol breekt hersencellen af (vet(hersenen) lost op in alcohol) THC (de werkzame stof in je blowtje) is een vet en slaat zich op in je schedel, na verloop van tijd verdwijnt het weer (+/- 3mnd)
als ik mij stom dronken drink ben ik de volgende dag geen knip voor de neus waard. Als ik mij knetterstoned rook kan ik de volgende dag weer normaal functioneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

vlgs mijn zoon is alcohol gevaarlijker voor je dan een blowtje

Toegevoegd na 2 minuten:
en hier staat
Wie achter het stuur plaatsneemt na cannabis gerookt te hebben, loopt bijna twee (1,8) maal zoveel kans een dodelijk ongeval te veroorzaken als iemand die nuchter is. Na alcoholgebruik is die kans veel groter (8,5), zo blijkt uit de resultaten van een Frans onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vele stoffen zijn oplosbaar in alcohol. Problemen niet!!!

En dat geld mijns inzien ook voor het stoned/high zijn. Er zal voldoende onderzoek zijn gedaan naar wat precies gevaarlijker is voor je lichaam. Maar als ik dan toch de keuze heb vind ik het een prettiger idee om af en toe eens wat aangeschoten te zijn door dat glaasje te veel dan dat ik voor het eerst zou gaan experimenteren met wiet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de hele lange duur en bij heel overmatig gebruik zijn ze beide niet echt een heel verstandige keus natuurlijk, maar de schade die alcohol aanbrengt is uiteindelijk groter en blijvender. Misschien zit het gevaar hem nog wel het meest in het feit dat alcohol een sociaal geaccepteerde substantie is. Wat dat betreft neemt drank eenhele rare plaats in in onze samenleving. Men wordt vandaag de dag bijna hysterisch van een normaal sigaretje - dat ongeveer de impact heeft van een kop koffie voor de open haard, of een glas cola langs de snelweg, maar er wordt ongebreideld gezopen. Vooral mensen die de eerste substantie hebben afgezworen, lijken zich nogal te buiten te kunnen gaan aan het tweede. Sterker nog, het wordt zelfs in veel gevallen min of meer chique gevonden om te drinken (zolang het maar geen bier is dan), terwijl men bij blowen heel andere associaties heeft. Maar feitelijk is het volstrekte willekeur. Als ik eerlijk ben, heb ik liever dat mijn kinderen later gaan roken, zelfs als het af en toe een jointje is, dan dat ze zoveel gaan zuipen als tegenwoordig normaal is. Zowel vanwege de korte- als de langetermijneffecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide.
je schakelt je bewuste gevoel uit.
je weerlegt een probleem of die verdoezelt je geest met deze middelen.
is heel slecht voor je.