Heb ik het recht op een kind met downsyndroom dmv het gebruik van stamceltherapie?..

.. wanneer het in de toekomst steeds vaker mogelijk is om dmv stamceltherapie een "gezonder" mens op aarde te zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals ik de vraag nu lees, vraag je of je mag kiezen voor down-syndroom? Dat lijkt me niet, je kunt natuurlijk nooit weten wat voor gradatie je zult krijgen... Dus dat zou onnodig wreed zijn voor het kind. Lijkt me niet dat dat ooit legaal zal zijn. Het gaat ook in tegen de medische ethiek...

Is je vraag dus of je dmv de techniek dan ook zou mogen kiezen voor een kind wat minder begaafd of ´gezond´is, of dat je stamceltherapie mag weigeren als behandeling, en dus de keuze maken om het kind te nemen hoe het is?

In het laatste geval; ja. Dat recht heb jij als ouder. Dit kan ook vanuit geloofsovertuiging komen natuurlijk, of andere redenen.

Interessante vraag!