Kan je een vieze smaak in je mond snel en goed verhelpen door aan iets lekkers te ruiken.

het merendeel van de smaak zit toch in de geur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, als je van een vieze smaak in je mond af wilt, dan moet je iets eten en kauwgom helpt het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ergens aan ruiken, als het sterk ruikt, is een tijdelijke oplossing. De vieze smaak in je mond wordt veroorzaakt door bacterieën die je eigenlijk alleen met een borstel en pasta weg krijgt. Een kauwgommetje is ook een tijdelijke verhulling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het merendeel van de smaak zit in de geur, maar om iets te ruiken heb je maar een heel weinig van die stof nodig. Als je een slechte smaak in je mond hebt, dan heb je in de regel veel meer van die slecht smakende stof in je mond (en in je speeksel opgelost etc) zodat het maar voor even helpt om aan iets lekkers te ruiken. Het wordt na korte tijd weer overschaduwd door de reuk van de slechte smaak in je mond.
13 jaar geleden
Nee, de stof die zo slecht smaakt blijft aan het ruwe oppervlak van je tong gehecht en tussen tanden en kiezen steken en bereikt via het speeksel dat je doorslikt toch weer je neus. Het beste helpt goed je tanden en tong poetsen of als dat niet kan iets eten of kauwgom kauwen.