Heb je kalmerings tabletten voor stress of spanningen?

Ik heb bijna examen, maar ben altijd heel snel zenuwachtig en zo erg dat ik er ziek van wordt. Ook heb ik migraine accompagnee en dan kan ik sneller een aanval krijgen door stress of spanningen. Dit wil ik echt niet in me examen! Wie weet of je bijvoorbeeld 1 tablet kan halen zodat je rustig blijft zoals een kalmerings tablet? En of dat zonder recept kan van de dokter? Alvast heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je naar je huisarts moet gaan want iedereen reageert anders op medicijnen en de bijbehorende bijwerkingen.
Als je een goede verstandhouding hebt met je huisarts doe je er verstandig aan om hem/haar de situatie nauwkeurig te vertellen, zodat je een deskundig advies krijgt. Ga niet zelf dokteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je naar de dokter gaat krijg jewaarschijnlijk oxazepam voorgeschreven. Dit zijn spierverslappers die kalmerend werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt echt niet zomaarvoor examenstress oxazepam van de dokter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je ook heel slaperig van worden, niet echt handig bij een examen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke (-) van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oxazepam is een van de meest (misschien wel het meest) voorgeschreven medicijn in Nederland. Dat krijg je tegenwoordig overal voor. Bij homeopatische middelen moet je nog maar afwachten of ze ook echt werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oxazepam is een van de meest slechte adviezen die je een gezond iemand zou kunnen aanbevelen. Als ik jou was zou ik de bijsluiter nog 's lezen wat voor een bijwerking die rotzooi heeft, vooral het gedeelte over gewenning.
Je zou iets homeopatisch kunnen proberen, bijvoorbeeld
Nervovit of Valdispert.
Probeer dat dan niet een dag van tevoren, of dezelfde dag van je examen.
Kijk eerst eens of het wat voor je doet.
Succes en natuurlijk ook met je examen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje Bas... inmiddels veranderd in een vuurvliegje? ;-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sint-jacobsvlinder
Het is tussenfase... Het weerwolfzijn toch al zat, mijn buik vol van (alle lekkere hapjes, ghi ghi ghi)
En deze een dagactieve nachtvlinder is wel een beeeeetje van toepassing (precies het tegenovergestelde van een WW dus ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, nu wel een beetje oppassen voor dat webje van jou...! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Link Bas....heeeeeeeeeel link.... hahahaha
Ga naar de drogist en koop een doosje valeriaan .
Die brengen je echt tot rust .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spray van Bach Resque werkt perfect
Klein flesje, makkelijk mee te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Valeriaan word vaak gebruikt bij examenstress
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je iets aan onderstaande link. Succes met je examen!