Stoppen anticonceptiepil

Ik slik vanaf mijn 17e de pil, nu ben ik 24. Ik begon met de pil omdat ik acné had. Dat verdween als sneeuw voor de zon toen ik begin met Diane 35. Na een paar jaar ben ik over gegaan op microgynon 30, en die gebruik ik nog steeds. Eigenlijk wil ik stoppen met de pil, omdat ik momenteel geen vriendje heb. Ik vind het even niet nodig. Mijn huid is erg vet en nog steeds wat onzuiver. Is het verstandig om te stoppen met de pil? Zal ik mijn puistjes weer terug krijgen als ik die hormonen niet meer slik? Heeft iemand hier ervaring mee, of weet hier meer van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Minder hormonen slikken is natuurlijk altijd goed. Een schoonheidsspecialiste kan je helpen met de verzorging van je huid en de talgproductie reguleren. Als dit niet helpt kan je altijd weer beginnen met de pil. Ik hoor ook steeds vaker dat de pil minder schadelijk is dan vroeger en dus helemaal niet zo erg om hem lang te blijven gebruiken.

Je hormoonhuishouding is veranderd, als je zal stoppen is dat hoogstwaarschijnlijk niet van invloed.

ik zou gewoon een tijdje stoppen en het dan aankijken. Ieder haar huid reageert weer anders. BIj mij werd mijn huid niet vetter na het stoppen met de pil. Het beste is gewoon elke dag je huid goed schoonmaken en een creme voor een vette huid gebruiken, zowel overdag als 's nachts. Af en toe scrubben helpt ook wel iets. En als je een vriendje krijgt: condooms he?! daarmee voorkom je ook geslachtsziektes. succes!

Het is een veel voorkomend verschijnsel om weer last te hebben van puistjes na het stoppen met de Diane 35 pil. Vraag raad aan je huisarts of dermatoloog.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100