Help. Ik schaam me.

Ik word zaterdag kampioen met sporten. Maar nu is het plan om dan snel in de sporthal te douchen. Maar ik schaam me dan voor de andere mensen. Ik ben zelf 14 en er zijn ook mensen van 16. Hoe kom ik eronder uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'ik word zaterdag kampioen', helderziend ? ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We weten al dat we kampioen worden we hoeven alleen nog 1 wedstrijd en dan vieren we het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarvoor schaam je je dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je ook de winnende lotto nummers zien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@BloodRedNour
Ja,Hahaha,zeker weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nieuwetijds kind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heeft een nieuwetijds kind hiermee te maken als ik vragen mag?

Antwoorden (11)

Die mensen van zestien zijn ook veertien geweest en er is dus niets om je voor te schamen.
Als je hier onderuit komt zul je waarschijnlijk de rest van je leven schamen voor dingen waarvoor je je niet hoeft te schamen. Wees dapper en merk achteraf dat er niets was om je druk over te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft je echt niet te schamen hoor, het zijn allemaal mensen waarmee je onder de douche staat en de meesten voelen zich wel een beetje ongemakkelijk.

Het is beter om door te zetten zodat je over je schaamte heen bent, anders blijf je er de rest van je leven mee zitten.

Je zult merken dat het reuze mee valt.

En nog gefeliciteerd met de kampioenschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruim voor tijd kan je een blessure veinzen. (rug)
Dan kan je alleen douchen of naar huis gaan.
Je komt er wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, dan douche je toch niet? Dan ga je gewoon naar iemand op de tribune die je kent om even te kletsen. "Heb ik lang niet gezien" gebruik je als excuus. Of je "vergeet" je sporttas met douchespullen en je doucht alleen met je eigen doucheschuim en handdoek. Of je zegt gewoon: ik douche liever thuis. Moet straks weg en moet me dan toch weer omkleden en douchen.

Geniet van je kampioenschap zaterdag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.+
Wees trots op je lichaam. Wees trots op jezelf. Je bent nog jong en mooi! Straks, als je oud bent, heb je misschien redenen om je te schamen. Nu nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, als ik normaal kon typen was dit mijn antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal Loenie, maar ik wilde alleen aangeven dat het lichaam van een 14-jarige nog zó weinig heeft geleden, dat het van de zotte is om je ervoor te schamen.
Helaas leren mensen dat inderdaad pas naarmate ze ouder worden. Waardoor de jaren dat het lichaam op haar mooist is, vaak overschaduwd worden door onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er vanaf, slimshady. Soms ziet een oudere persoon er beter uit dan een jongere.
Kristal
13 jaar geleden
ja hé, dat is makkelijk gezegd Slimshady maar geen antwoord voor de jongen die er nu mee zit toch? Je hebt wel gelijk maar voor velen duurt het jaren voor de acceptatie van het lichaam er is, dus wat moet hij nu in die tussentijd? ;-)
Gewoon gaan douchen. Je zal in je leven nog wel vaker voor keuzes komen te staan die liever niet wil maken. Er voor weg lopen is geen oplossing. Dus zie het als een leermoment voor jezelf en je zult zien dat het allemaal wel mee valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer je je schaamt hoe opvallender je je zal gedragen en hoe meer je zal opvallen! Dus gwn douchen en doen alsof er niets is btw er is toch ook niets of wel soms?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er ook mensen van 16j. zijn kan toch het probleem niet zijn.
Sommigen zien er op 16j. hetzelfde uit als jij, hoor.
Ik zou er niet proberen onderuit te komen.
Probeer gewoon vlug te douchen zonder op te vallen. Bekijk de anderen niet en doe daarna vlug je ondergoed aan. Je zal trots zijn op jezelf dat je dit "beschaamd zijn" toch maar hebt overwonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt eigenlijk,dat jij van jezelf vindt,dat je een klein piemeltje hebt.
Dat is natuurlijk,evenals het feit dat jongens van 16 al wat meer uit de klo...eh kluiten gewassen zijn. Ach joh, laat ze dan een keer naar je kijken, een minuut later zijn ze het vergeten in de algehele euforie van het kampioenschap en jij hoeft je daar na nergens voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon blik op oneindig en verstand op nul! wat kan je gebeuren...ga anders in een hoek staan met je rug naar de rest want voor iedereen was de eerste keer eng
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toegeven aan je angsten moet je nooit doen. Je kan je trainer vertellen dat je douchen in een algemene ruimte niet fijn vind en je liever prive doucht...thuis dus.
Feit is dan wel dat anderen dan een reden hebben je als buitenstaander of angsthaas te zien en dat is zeker niet fijn.

Al vond ik het ook niet prettig, dus eigenlijk uit mijn mond niet zo goed maar als algemeen antwoord zou je je over je angst heen moeten zetten en gewoon meedouchen. Wie weet is er helemaal niets aan de hand en na de eerste keer is de angst weg en doe je het de tweede keer gewoon zonder problemen....het wordt vanzelf makkelijker.

Is toch wel lekker fris om meteen na de wedstrijd te douchen?