Zie uitleg.......

Hallo. Ik ben 15 jaar en heel slim (zegt iedereen) en snel bang van alles en niet zo zelfverzekerd. Morgen hebben we een schoolfeest in Hollywood (Rotterdam dacht ik).
Nu, mijn ouders waarschuwden mij net voor excasy oftewel XTC. Nu ben ik echt niet zo idioot om dat te nemen. Maar ik krijg toch een bangig gevoel dat ik misschien weer wordt gedwongen er een te nemen, al zullen mijn vrienden dat nooit doen(ik kies vrienden zorgvuldig). Maar, ik ben echt altijd bang van alles, en altijd is het weer, ja stel dat dat met mij gebeurd, en dat ook nog, 2012 dan ook nog. Jemig, ik word wanhopig van mijzelf. Wilt iemand mij even de weg wijzen?
Ik ga niet naar een psychiater, want zo erg is het natuurlijk niet, maar het is gewoon IDIOOT.

Dankuwel voor Uw help,

Sherlock.

Toegevoegd na 5 minuten:
Typfout.........13 jaar oud

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luuk, ben je net even jarig geweest??
Bij je volgende vraag schrijf je dat je 14 jaar oud bent..........

Het beste antwoord

Heel erg slim en snel bang/niet zo zelfverzekerd is een bekende combinatie.

Veel mensen met een hoge begaafdheid zijn ook vaak hoog sensitief. Zij zullen bij veel dingen de kat uit de boom kijken tot de boom erbij neervalt.

Accepteer dat je dit hebt en probeer op voorhand een planning te maken hoe je hier mee omgaat als je op het feest bent. Je zal een stuk rustiger er naartoe gaan, meer genieten en uiteindelijk was alle troep voor niets...

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danku

Andere antwoorden (4)

BELIEVE IN YOURSELF! je hebt blijkbaar leuke vrienden die je nergens toe dwingen en als jij het niet wil doe je het niet, ga gewoon genieten van het feest. 2012 blijkt toch een rekenfoutje te zijn... dus no worries!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof in jezelf idd. En als je vrienden je zouden dwingen een pil te nemen dan zijn het Geen vrienden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou iemand jou dwingen zijn DURE xtc te nemen, diegene houd dat zeker wel voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzekerheid hoort ook bij je huidige leeftijd. Je bent aan het doemdenken en als je erg intelligent bent doe je dat gemiddeld net iets sneller. Angst is iets natuurlijks alleen in jouw geval beheerst het je leven een beetje door van te voren vast te denken wat er allemaal mis kan gaan.
Probeer te denken dat er tot nu toe nog niets van je angsten is uitgekomen. Je moet proberen gewoon te genieten en te denken bij jezelf. Als ik me nu druk maak , gebeurt er dan niks? voorkom ik daarmee dat er iets mis gaat? Weet ik dan zeker dat me niks gebeurt? of ga ik me alleen maar de hele tijd rot voelen terwijl er verder niks anders zal verlopen als ik me er niet druk om zou maken.
Kortom, geniet gewoon en vermaak je, laat alles op je afkomen. Als er iets zal gebeuren gebeurt het toch of je je nou wel of niet druk maakt. Kun je beter de tijd dat het goed gaat goed invullen door te genieten,want nu is je probleem niet dat er iets kan gebeuren, maar dat je vergeet te genieten omdat je alleen maar daar mee bezig bent. Succes man, probeer het en heel veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jemig, ik dank U hier zoveel voor!!! Ik ben 14 trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dank. Ik hoop dat het je een beetje helpt. Ik geloof dat het helemaal goed komt :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, U weer....... Zeer dank! Plusje.