s avonds warme melk met anijs en je keel/borst insmeren met dampo en een shirt of hemd aan, sjaal om als je keelpijn hebt.. dampo helpt ook je neus vrij te houden. kun je in warm water doen en dan stomen met een doek over je hoofd..gorgelen met gewoon zout is ook prettig voor je keel..verder veel thee overdag , met honing als je dat lust, op tijd naar bed en je lekker zielig voelen...
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook!

Andere antwoorden (9)

het is in elk geval erg goed om even de sauna/stoomcabine in te gaan.
Hierdoor komt je kou erg goed los! Is echt een aanrader bailey
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag niet zwanger :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou meid.!! gefeliciteerd! Geniet er maar lekker van.!!
Veel fruit eten is ook goed voor je weerstand. En natuurlijk voor de kleine.
Uitzieken meer is er niet tegen te doen.
Zelfe geen pil help je er van af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is erg lastig. Verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus.

Goed uitrusten, zorgen dat je geen vitaminegebrek hebt (is toch al belangrijk als je zwanger bent) en eventueel stomen werkt denk ik het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je met brandnetelthee met een paar dagen van je verkoudheid af bent...

Brandnetelthee is in praktisch iedere supermarkt te krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat Spring Forest Qigong heel erg helpt daarvoor.
Ik doe dat nu al 2,5 jaar en ben al die tijd niet meer verkouden geweest. Voor dat ik dat deed, was ik heel vaak verkouden en zat ik soms maandenlang met een verstopte neus. Nu snotter ik soms alleen een beetje als ik in een stoffige omgeving zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toerist wil je me wat meer vertellen over spring forest Qigong?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de zelfde vraag als eddijst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vorm van Qigong die speciaal gericht is op gezondheid. Het gaat er van uit dat er een helende kracht uitgaat vanuit het universum, die je kan gebruiken om jezelf gezonder te maken. Het zijn eigenlijk maar een paar simpele bewegingen en meditaties, maar ze hebben een duidelijk merkbaar effect. Het is een audio en video programma die je kan kopen en dan gewoon elke dag thuis kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o ja, dit is de link : http://www.learningstrategies.com/Qigong/Home.asp
Ruim voldoende rust nemen.
Extra vit. C innemen.
Pepermunt-thee drinken, 3 keer per dag.
Positief denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie uitspraak: positief denken, dat is een goed medicijn
Vergeet vooral ook niet om veel te drinken! Water, sap, en thee zijn goede keuzes, met tussendoor bouillon vanwege het zoutgehalte.

Scheelt in mijn ervaring echt voor hoe beroerd je je voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem tot tien dagen lang driemaal per dag een half theelepeltje echinacea-extract om uw weerstand te vergroten.

& Drink veel water, vruchtensappen en kruidenthee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van kippensoep knap je op bij verkoudheid en griep
Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep. Kippensoep of -bouillon verlicht de symptomen van verkoudheid en griep, de soep rekent beter af met neusverstopping dan om het even welke andere warme drank.
Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten.

Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen.