een soort van bruine afscheiding??

ik ben nog niet ongesteld, maar er kwam net een soort van bruine afscheiding uit mijn vagina. Kan dat zijn dat ik ongesteld wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja dat kan wel zijn, mijn eerste keer was ook een soort bruine smurrie, ik zou voor het slapen even maandverband indoen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dit ook aan je moeder vragen, maar bruinige afscheiding is inderdaad een teken dat je menstruatie er binnenkort aankomt. Ik zou ervoor zorgen dat je wat maandverband bij je hebt in de tas.

Hoeveel dagen/weken na de bruine afscheiding het begint is niet te zeggen, dit verschilt per persoon.
Je kunt aan je moeder vragen wanneer ze precies voor het eerst ongesteld werd. Bij moeder en dochter verloopt dit vaak vergelijkbaar.
13 jaar geleden
Veel meisjes hebben last van bruine afscheiding voor hun eerste menstruatie.
Het wil niet zeggen dat je direct ongesteld wordt, dat kan nog een maand duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn eerste keer had ik ook van die bruine afscheiding. Daar had ik 14 dagen last van voordat er daadwerkelijk een menstruatie op gang kwam. Het hoeft niet te betekenen dat dat bij jouw ook zo is. Iedereen is uniek dus bij iedereen is dit net even anders.

Toegevoegd na 54 seconden:
Oja, je hoeft niet gelijk te beginnen met maandverband als het niet zo veel is kan een inlegkruisje voldoende zijn.