hoi, ik ben 14 jaar en ben al een half jaar ongesteld. Sinds 3 maanden geleden ben ik het niet meer. Wie weet waarom niet meer opeens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

hoi,
het duurt zeker misschien wel een jaar voordat je het echt regelmatig hebt.
Je hormoonhuishouding moet zich eerst zelf regelen,niks om je druk over te maken,is echt normaal.
Als je toch ongerust blijft ,maak het dan bespreekbaar bij je moeder of huisarts,niks om je voor te schamen,beter 1x teveel vragen ,dan ermee te blijven zitten,je ongerust maken.
succes er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je na die laatste menstruatie seks hebt gehad, zou je zwanger kunnen zijn.
Maar we gaan er nu even van uit dat dat niet het geval is.

De meest voor de hand liggende reden is dat je nog maar kort menstrueert. Het kan zeker een jaar (soms zelfs langer) duren voordat je echt regelmatig wordt. En sommige vrouwen krijgen nooit een echt regelmatige cyclus. Schrik dus niet als je enkele maanden niet ongesteld wordt. Als jij zeker weet dat je geen seks hebt gehad, is er niks aan de hand.

En als het nou echt lang duurt, of als jij je ongerust blijft maken, maak je een keer een afspraak met de huisarts.

Veel succes!

Toegevoegd na 42 seconden:
2 vergelijkbare antwoorden. Dat krijg je als mensen tegelijk zitten te typen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de menstruatie maanden wegblijft, is het aan te raden om dit met je huisarts te bespreken.

Doe dat zeker wanneer je aan het vermageren bent, veel stress ervaart, als er een kans bestaat dat je zwanger bent of wanneer je denkt dat je een seksueel overdraagbare aandoening hebt.
Meer info hieronder: