ik was net aan het voetballen. en toen kreeg ik het heel erg benauwd en dat wou ik zeggen maar het leek net of ik in een keer geen stem had heb k astm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het de eerste keer is dat je dit ervaart heb je geen astma. Het kan zijn dat je verkouden bent en daardoor slijm in je longen hebt en een schorre keel hebt. Heb je hier vaker last van dan kan het zijn dat je bijvoorbeeld bronchitis hebt. Als je er vaker last van hebt kun je langs de huisarts gaan.

Verder is het ook heel belangrijk dat je inademt via je je neus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan astmatische bronchitis zijn.

Maar ook een vervelende verkoudheid die zich aan het ontwikkelen is kan deze klachten veroorzaken!

Hou het even goed in de gaten, en bij twijvel even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ik begrijp heb je astma.
De laatste dagen is het erg droog buiten geweest,nu komt er een vochtige lucht aan,dit in combinatie met het voorjaar wat bij astmapatienten ook wel eens voor problemen zorgt,ivm opkomende blaadjes (er komt dan een stofje vrij ),misschien ook nog een verkoudheidje op komst,dit alles kan ervoor zorgen dat je het benauwd kreeg,even goed in gaten houden,even medicijnadvies vragen aan huisarts,evt medicijnen aanpassen.
Hier thuis elk voorjaar ook hetzelfde probleem.

Toegevoegd na 9 minuten:
bij benauwdheid kan dit ook effect hebben op je stembanden,die komen dan even in een krampstand staan,dus kunnen geen toon vormen.