Wat zijn zwarte vlekken voor mijn ogens terwijl ik boos was?

Ik kreeg zwarte vlekken, terwijl ik erg boos was. Ik geloof dat de vraag genoeg verteld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie! Dat had ik vroeger ook wel eens, en omdat ik niet met de emotie om wist te gaan begon in dan vaak te huilen (terwijl ik dat helemaal niet wilde, op dat moment..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat huilen is omdat je van je eigen emotie schrikt. *spreekt uit teveel ervaring*

Antwoorden (5)

Een tekort aan bloed, dat veroorzaakt zwarte vlekken in je zicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zet je veel druk op je hoofd. Hierdoor krijg je die vlekjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het dan dat ik dit heb wanneer ik bv na een uurtje op de zetel heb gelege en recht sta allemaal zwarte vlekken voor mijn ogen heb en mijn evenwicht soms verlies?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees mijn antwoord, Chorro.
Het kan zijn dat je door de boosheid hyperventilatie hebt gehad.

Dan krijg je ook zwarte vlekken voor je ogen.

Meer info hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals iemand als zei, het is door een tekort aan bloed.
Als je boos bent, dan gaat je lichaam over in een crisis toestand, en gaat het zich beschermen.
Stel je hebt een ruzie, je lichaam pompt als het ware bloed weg om je te beschermen, en gaat het extra bloed brengen naar bijvoorbeeld je borststreek of maagstreek of je bovenbenen.
Borststreek zodat je eventuele stoten kan opvangen, bovenbenen omdat je kan kiezen om te "vluchten".
Het gebeurt ook dat iemand terwijl hij zeer boos wordt, ineens "bevriest" dus eigenlijk geen woord meer kan zeggen, omdat het lichaam bloed gaat verplaatsen, en op dat moment het deel in de hersenen dat verantwoordelijk is voor de spraak te weinig bloed "krijgt"...
Je zal merken dat zodra je terug "kalmeert" die zwarte vlekken spontaan verdwijnen.
Toch even bij vermelden dat zwarte vlekken voor de ogen ook een teken kan zijn van verhoogde bloeddruk, die kan dus ook veroorzaakt worden door boos te worden.

Grtz Shopgirl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan was je erg boos.zwart voor de ogen noemen ze dat.