Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke type manchetten zijn er? Er horen hier ook bepaalde manchetknopen bij?

Ik zoek een nieuw overhemd voor mijn werk en vraag me af welk type ik zal nemen (met of zonder manchetknopen).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
766

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is volgens mij niet zo dat bepaalde manchetknopen bij bepaalde manchetten passen.

Wel zijn er verschillende manchetten:

- Frans
- Hoekgesneden frans
- Stompe hoek frans
- 1 knoops
- 2+ knoops
- Hoekgesneden
- Klassiek (recht)

De klassieke versie waarin manchetknopen gestopt kunnen worden, wordt het meest verkocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn twee verschillende soorten manchetten.

Enkele manchet
Dit is de meest gangbare manchet.

Dubbele manchet
Een dubbele manchet is erg klassiek en formeel.

Toch is het gebruikelijk bij de meeste avondkleding, bijvoorbeeld een smoking, en zeer nette kleding voor overdag zoals het Jacquet.

De manchetten worden bij elkaar gehouden met manchetknopen of bachelor knots (gevlochten balletjes).

Er zijn veel verschillende soorten manchetknopen, de meeste worden als sieraad beschouwd. De mooie kant van deze knopen dient aan de buitenkant te zitten, zodat deze zichtbaar is als de hand op tafel ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de gelegenheid zou ik voor manchetknopen kiezen. Manchetknopen maken jouw stijl wel net even wat persoonlijker. Dat is een groot voordeel.

Er zijn een aantal soorten manchetknopen: Met draaibare sluiting, met een vaste sluiting en met een sluiting met ketting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou kiezen voor het type waaraan jezelf manchetknopen kunt doen. Zo kun je zelf leuke manchetknopen kopen die bij je passen.
Leuke manchetknopen maken je outfit helemaal af.
Op deze site hebben ze 2 hele leuke!
www.kadobestelling.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding