Wie herkent dit ziektebeeld?

Dag 1: lichte keelpijn, lichte hoofdpijn, lusteloos gevoel.
Dag 2: 39.5 koorts, stevige keelpijn, lamlendig gevoel. Geen diarree, hoesten of snotterigheid.
Dag 3: koorts bijna weg, lichte hoofdpijn.
Dag 4: weer tiptop in orde

En dat bij een man van middelbare leeftijd.
Geen medicijnen genomen, alleen paracetamol.
Vreemd toch, dat iets zo snel opkomt en weer weggaat? Een griep kan het niet geweest zijn, denk ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dit herken ik. Waarschijnlijk een kleine luchtweginfectie. Van een soort ziekteverwekker die je lichaam al eerder is tegengekomen, zodat de afweer supersnel op gang komt. (Maar goed, da's maar een gok van iemand zonder medische achtergrond.) Daarnaast helpt paracetamol, mits direct na het uitbreken ingenomen, het lichaam de ziekte te bestrijden, zodat je er sneller weer vanaf bent. En weet je, zolang het gaat om zulke onschuldige gevechtjes tussen jouw lichaam en een ziekteverwekker - en zolang jij zo makkelijk wint - is het niet de moeite waard je er zorgen over te maken. Als het vanzelf goed gaat, moet je er vooral niets aan doen!

zonnesteekje? of een soort migraine?

Dat heet verkoudheid

Ik herken het wel bij mezelf. Met daarbij op dag 2 de absolute overtuiging dat ik minsten een week in bed moet gaan liggen. En zo snel de klachten zijn gekomen, zo snel zijn ze ook weer weg. Wat het is en hoe het kan weet ik niet. Even een moment van minder weerstand waarop je lichaam reageert. Ik noem het maar een korte griep, die overigens niet altijd gepaard hoeft te gaan met verkoudheid en hoesten.

Wat het is weet ik niet, maar ik herken het zeker! Overkomt mij ook een paar keer per jaar, ik noem het maar de two-day flu. Een verkoudheid of migraine is het zeker niet.

Een paar van mijn gezinsleden hebben dit ook gehad, waardoor het vermoeden bestaat dat het besmettelijk is. Misschien toch een licht griepgevalletje.

Ik heb dat ook minimaal 1 keer per jaar. Ik denk dan altijd (en misschien heb ik het mis) dat ik gezond genoeg ben om de griep in 2 dagen ''eronder'' te krijgen.

Kan ook heel goed een lichte allergische reactie zijn.

Een van de vele honderden, misschien wel duizenden ' verkoudheidjes' (virusjes) waaraan mensen ten prooi staan. Vaak krijgen ze (ten onrechte) de naam 'griepje' , maar met influenza heeft het zeker niks te maken. Vooral als je kleine kinderen hebt die net naar school/peuterklas gaan, pik je het ene virusje na het andere op. Later wordt dat wel weer minder, maar gegarandeerd 1 of 2 keer per jaar ben je zeker aan de beurt. Als er ook nog misselijkheid/braken/diarree bijkomen, is het vaak een (lichte) voedselvergifiting. Ook daarvan maken de meeste mensen er minstens eens per jaar eentje door.

Op basis van mijn eigen ervaringen zou ik zeggen dat je gewoon een slecht hoofdkussen hebt dat z.s.m. vervangen moet worden...

Duidelijk de Mexicaanse griep

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100