Hoe krijg je veel contacten?

Ik heb niet zoveel vrienden, maar dat vind ik ook niet nodig. Kennissen daarintegen zijn er wel aardig wat. Hoe kan ik van mij kennissen nou mensen maken die wel voor mij klaarstaan, maar niet als een vriend elke dag bij mij op de stoep staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien gewoon het goede voorbeeld geven: klaarstaan als het nodig is
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt van mensen niet iets maken om er zelf beter van te worden. Mensen zijn geen robots die zich schikken naar jouw grillen en nukken. Als je wilt dat mensen voor je klaarstaan maar niet de deur bij je platlopen, zul je zelf ook bereid moeten zijn om voor anderen klaar te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel veel kennissen hebt waar je min of meer vluchtige contacten mee hebt zou je kunnen kijken welke van deze mensen jou het meest aanspreekt. Wie je eigenlijk best wat beter zou willen leren kennen.
Deze persoon zou je dan kunnen voorstellen om samen eens wat leuks te doen. Nodig hem/haar eens uit bij je thuis of vraag of hij/zij zin heeft om eens samen wat leuks te doen zoals uit eten, naar de bioscoop, of iets actiefs.
Dat geeft je de gelegenheid om deze persoon wat nader te leren kennen en hij jou. Misschien hebben jullie wel gezamenlijke interesses en kun je daar wat mee. Bijvoorbeeld af en toe samen sporten, of iets anders.
Meestal zijn vrienden mensen met wie je bepaalde gezamenlijke interesses deelt.
Goede vrienden staan zeker niet dagelijks bij elkaar op de stoep, juist niet. Maar deze mensen kun je gewoon bellen of op rekenen als je ergens mee zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier heb je hulpverleningsinstanties voor, vrienden zijn er niet om klaar te staan voor je op het moment dat je ze nodig hebt en buiten dit gewoon kennissen van je zijn.

als het wederzijds is maak je vanzelf vrienden dus ik denk dat het voor jou een manier is om eerst te kijken naar je eigen aandeel in het geheel voordat je vrienden kan maken.