Hoe mm per ? groeit een zenuw na letsel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Kimath
13 jaar geleden
Per wat? Huh?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat hij per tijdseenheid bedoelt. Dus hoe snel het weer groeit. De ?? Dus omdat hij niet weet of het per seconde uur of jaar is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde hoeveel mm per dag/maand/jaar... Die eenheid is een
afhankelijk van de snelheid inderdaad
Rieneke1
13 jaar geleden
ik kan je geen specifiek antwoord geven op je vraag.
wel weet ik dat er bij zenuwbeschadigingen zeker een week of zes overheen gaan voordat je een begin van verbetering ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat een zenuw ongeveer net zo snel/langzaam groeit als een haar. Of dat waar is, weet ik niet.

Antwoorden (2)

Als de zenuwen intact zijn groeien ze terug aan. Per dag komt er 1 of 2 mm bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben de zenuw gehecht, dus vanaf boven is intact, vanaf +/- de pols gehecht. Nu heb ik 1mm p/dag vaker gehoord, maar is dat dan incl. alle vertakkingen of alles bij mekaar opgeteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, dat kan je misschien toch beter aan je arts of fysiotherapeut vragen.
Sterkte!
In mijn kennissenkring ken ik iemand die zenuw uitval gehad heeft .(vanwege operatie)
De behandelend arts zei dat de zenuw 1cm per week bij groeit.Wat daarna ook correct bleek.