Ik gebin mij een beetje zorgen te maken, ik ben bijna 15 en NOG NIET ongesteld... Is er een kans dat ik het nooit wordt, ik wil later kinderen!?

En ik heb er welleens van gehoord maar ik heb me er nooit in verdiept... Toch maak ik me zorgen, ik ben ook al naar de kinderarts geweest maar die opties die ze me gaven zijn geen goede opties voor mij...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal gezien is de eerste menstruatie voor je vijftiende verjaardag. In de praktijk wordt achttien jaar echter als de grens van het normale beschouwd om de eerste menstruatie te krijgen, hoewel bij verschillende vrouwen de menstruatie pas op 19- of 20-jarige leeftijd komt.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik was 16!! Geef het nog even de tijd.. Je kunt altijd naar de dokter gaan als je je echt zorgen maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 15 ben is het nog niet zo erg het kan zelfs als je 16 of 17 ben krijgen sommige zijn nou eenmaal later.
Ben je dan nog niet ga dan na de huisarts!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen is verschillend en elk lichaam ontwikkelt zich ook op eigen tempo. Waarschijnlijk wordt je het binnenkort, of binnen een paar jaar. Maak je maar geen zorgen.

Merk je wel dat je lichaam al veranderd? Dan is dat een teken dat ook je menstruatie eraan zit te komen. Je lichaam was er gewoon nog niet helemaal klaar voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je hoeft je geen zorgen te maken, dat hoeft pas rond je zeventiende of achtiende. Vriendin van mij was ook pas 16..