Ik probeer alles om wittere tanden te krijgen maar waarom lukt het niet? (UITLEG)

-ik poets 3 keer per dag 15 minuten mn tanden met 3 verschillende tandpastas
- 5 minuten oral-b pro expert whitening
- 5 minuten elmex
-5 minuten c100 merk
-ik gebruik mondwater
- ik flos
-ik gebruik tandenstokers

- ik drink geen frisdrank, thee en koffie. Alleen water
-ik eet 2 harde appels per dag
-ik spoel mijn mond met water nadat ik iets gegeten heb.

Als ik het zo onder elkaar zet lijkt t best extreem xD
Maar waarom krijg ik geen wittere tanden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

OMG!!! Dat is veel te en te lang! Mijn gebit ziet er stukken schoner uit sinds ik het advies van zowel mijn tandarts als mondhygieniste opvolg. En dat is twee keer per dag poetsen, uiteraard de laatste keer voor het slapen gaan, en niet langer dan 3 minuten per keer is nodig. Gebruik een elektrische of zachte tandenborstel. Met zo vaak poetsen beschadig je je tandglazuur!! En kan je op den duur zelfs je tandvlees kosten. Die terreur van de huidige media met al die mega-perfecte rolmodellen gebitten. Geen normaal mens meer te zien in de media. Ik heb er ook wel eens last van.....had ik nooit......:-( Vraag advies aan je tandarts. En ga weer lekker drinken wat je lekker vind met mate zou ik zeggen. Toegevoegd na 2 minuten: Nog even toevoegen dat ik hier voor mij ook al goeie adviezen lees. Allemaal thumbs up!

Je hebt in ieder geval wel gezonde tanden, en als ik dit zo lees, valt er voor je tandarts weinig te verdienen. ;-) Niet iedereen heeft van nature witte tanden, en ook is de een meer vatbaar voor bruine of gele tanden dan een ander. Kan zelfs te maken hebben met de gladheid van je tanden. Als je tanden heel kleine oneffenheden hebben, (vergelijk het met de bovenkant van je nagels) dan worden ze eerder "vuil". Er zit echt niets anders op, dan met je tandarts te overleggen wat je het beste kunt doen, als dit echt een probleem voor je is.

De kleur van je tanden wordt door meerdere factoren bepaald en op sommigen heb je geen invloed met de dingen die je al doet. De dikte van je tandbeen is van invloed op de kleur en ook eerder opgedane aantastingen van het glazuur kan voor verkleuring zorgen. Dit krijg je niet weg met tandpasta. Voorkomen van verder verkleuringen door het vermijden van koffie, thee, rode wijn etc helpt voor de toekomst maar doet niets tegen wat je al hebt. Als je echt wittere tanden wilt hebben zou ik naar een tandarts gaan die je tanden bleekt. Toegevoegd na 1 minuut: Ik zou overigens ook voorzichtig zijn met heel lang poetsen. Zorg in elk geval voor een zachte borstel en vervang deze regelmatig omdat anders de borstel meer schade aanricht dan dat ie goeddoet.

Bronnen:
http://www.uwtandenbleken.nl/algemeen/tand...

De een heeft nu eenmaal veel wittere tanden dan de ander. De kleur van het tandbeen en de dikte van het glazuur bepalen voornamelijk de kleur van de tand. De oorspronkelijke kleur van het tandbeen is erfelijk bepaald. Het glazuur van je tanden en kiezen is vrijwel doorzichtig. Hoektanden bevatten een dikkere laag tandbeen dan de overige tanden en kiezen. Daarom zijn je hoektanden vaak geler. Ook als je ouder wordt gaan tanden verkleuren. De glazuurlaag wordt dunner en de laag tandbeen dikker. Verder kunnen er barsten in het dunner wordende glazuur komen waardoor kleurstoffen makkelijker uit voedingsmiddelen en genotsmiddelen in de tand kunnen doordringen.

Bronnen:
http://www.dentalshop.nl/faq2.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100