Welke glucosemeter moet ik hebben om zelf mijn bloedsuikerwaarden te kunnen meten?

ivm met steeds schommelende bloedsuikerwaarden wil ik nu zelf een glucosemeter aanschaffen maar ik weet niet wat of welke ik dan hebben moet en welke het handigst in gebruik is en op internet zie ik door de bomen het bos niet meer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

zelf vind ik de freestyle lite het beste... Ik gebruik hem voor mijn kat met diabetes en ik meet ook mezelf geregeld. Voordeel is dat je maar een klein beetje bloed nodig hebt.

http://www.diabetescentrale.nl/html/product_info7.php?products_id=1511
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je diabetes hebt, zou je advies kunnen krijgen via een diabetesverpleegkundige. Zo niet kun je ook deskundig advies krijgen via je apotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eentje van Abbott,die zijn betrouwbaar, maar helaas brengen ze niet je waarden naar beneden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor type 1 diabetici is glucosemeting van levensbelang, omdat adh daarvan de hoeveelheid insuline moet worden bepaald. Voor kritische type 2 diabetici zou zo'n metertje door de verzekering vergoed moeten worden omdat je er heel veel inzicht mee kunt krijgen wat verschillende voedingsmiddelen met je bloedsuiker doen en hoe je daar vat op kunt krijgen.

Er zijn vele merken en varianten op de markt maar ik zou met een eenvoudig metertje, zoals de Accu-Chek beginnen en er een schrijfblok naast leggen waarin je je bevindingen overzichtelijk noteert. Dat geeft al heel veel inzicht en heb je er aardigheid in om op die manier je diabetes onder controle te krijgen dan kun je altijd overstappen op een USB-model om je meetresultaten op de computer te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je glucose spuit, of binnenkort moet gaan spuiten kan je een glucosemeter, teststrips en naalden via je huisarts of diabetes verpleegkundige krijgen. Ofwel ze hebben een exemplaar in huis, ofwel je kan hem ophalen bij je apotheek.

Alle werken en types zijn vrijwel het zelfde. Alleen de systemen op in je vinger te prikken is verschillend.

Laat je door je apotheek of verpleegkundige informeren en probeer een kastje uit.

NB: Wordt volledig vergoed. Vraag om vergoeding formulier.