Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik zweet heel veel bij mijn oksels ik kan alleen maar zwart dragen, ik schaam me er heel erg voor . weet iemand iets wat ik kan doen

ik zweet zelf als ik katoen draag en als ik gewoon zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had hetzelfde probleem en dit was mijn oplossing. https://www.directapotheek.nl/productdetails.asp?ID=229535&IDRubriek=513

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (13)

Er bestaan okselpads, die helpen het zweet op te vangen. Geen idee of ze voldoen, maar je zou het kunnen proberen.
Verder kan het schelen welke deo je neemt.
En er zijn zelfs botox-injecties mogelijk, maar dat is wel een hele stap.
Overigens ben je niet de enige, kijk maar in de link. Er is zelfs een heel forum voor mensen die overmatig zweten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn deodorants, die het zweten tegengaan.
Met deze heb ik zeer goede ervaringen:
http://www.rexona.nl/#/nl-nl/male/products/maximumprotection
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Odorex, prijzig maar helpt zeker! Houdt ook geurtjes tegen, fijne van Odorex is dat het geen geur heeft, dus je kan gewoon een luchtje opspuiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te koop bij Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf gebruik ik het ook (al jaren) en ziels gelukkig dat ik dit gevonden heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima middeltje. Even goed de gebruiksaanwijzing lezen en je bent ervan af. Prijs valt wel mee: rond de 5 euro ofzo en je doet er heel lang mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het ook. Odorex is echt een wondermiddel haha je probleem verdwijnt dan vast als sneeuw voor de zon! ;)
Mochten de bovenstaande antwoorden niet voldoende helpen, ga dan naar de huisarts, je kan dan of botox injecties krijgen tegen de overmatige zweet (ja helpt echt), of evt een operatie.
Of deze ingrepen vergoed worden verwijs ik je naar je zorgverzekeraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okselharen scheren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Axillaire Hyperhidrosis heet de aandoening. Er zijn naast allerhande huismiddeltjes twee behandelingen mogelijk.
1. Je laten behandelen door een ervaren dermatoloog door middelvan Botox injecties. De werkingsduur is 7 tot 10 maanden en de behandeling kan herhaald worden.
2. Je laten verwijzen naar een ervaren Plastisch Chirurg die onder algemene anesthesie overgaat tot klierextirpatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je veel koffie, cola of energie drinkt, maar als je dat doet moet je dat eens een tijdje laten staan, sinds ik geen cafeïne meer drink is het zweten over en kan ik weer gekleurde t shirts aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mede vanwege schaamte zullen veel mensen met klachten van overmatig zweten geen bezoek aan hun huisarts brengen. Men zal eerst zelf aan de slag gaan met huis- tuin- en keukenmiddeltjes. Soms wordt hier voldoende resultaat mee bereikt. Als dat niet zo is, is het aan te raden een bezoek aan de huisarts te brengen.

Meestal zal de oorzaak niet gevonden worden, maar de huisarts heeft wel een aantal middelen voor handen welke goed kunnen werken. Deze middelen zijn o.a. antizweetvloeistof en -poeder FNA, formaldehyde-oplossing, chloorhexidine-oplossing en antibiotica houdende lotions. Zij worden op de huid aangebracht.

Succes !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen chemische middelen gebruiken ! ! Het lichaam kan door de huid bepaalde stoffen opnemen . Het beste is : Eerst wassen met water , dan met zo'n spuitfles water met 5 - 10 % appelazijn erop spuiten . Je ruikt dan 'n kwartiertje naar azijn , daarna niet meer . En dan met talcpoeder je oksels geregeld insmeren . Ik heb dit allemaal empirisch vastgesteld . Werkt super !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je Syneo 5 aan en je kunt het krijgen bij kruidvat.
Het is erg fijn spul maar kost wel een beetje (19 euro dacht ik). Je doet er lang over en blijf 5 dagen lang droog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou meer zijde kleding gaan dragen, zit warm alhoewel het dun is en goed ventilerend wel echte zijde (is tegenwoordig best betaalbaar) en kleurig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde!
(alleen zelfs als ik zwart draag zie je de plekken nog bij mij :S)
Maar laatst zag ik bij de etos (en kruidvat ook btw) okselpads in verschillende groottes en diktes. Ze kosten rond de 4 euro en dan zitten er volgensmij zo'n 20 in.
Misschien moet je eens overwegen die te kopen :)
(ga ik binnenkort in iedergeval wel doen, vooral nu de zomer enzo begint ;))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal bij het Kruidvat Odorex extra dry, lotion. Niet de roller dus. Om de 2/3 dagen aanbrengen. Kost 2,5 euro en doe je 3 maanden mee. Ik zweette overmatig, gebruik dit en zelfs na 1 uur sporten zweet je overal vandaan, behalve waar je het hebt aangebracht. Vlekt ook absoluut niet.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding