Spontaan striae?

Nu net is het ons opgevallen dat mijn vriendin ineens striemen heeft op haar rug, alleen aan de linker zijde en een beetje in het midden. Ik vind het veel op striae lijken maar kan dit zomaar ineens optreden in 1 dag? Zonder dat ze veel is aangekomen of afgevallen o.i.d. Het zijn rode strepen, het lijken wel krabbels van een kat ofzo, maar ze heeft niks scherps over dr rug heen gehad ofzo. Het is ineens opgekomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K
Kimath
13 jaar geleden
Strak shirt of BH aangehad, tegen iets aangeleund?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope hebben het ff gechecked maar geen strakke kleding of kleding met scherpje stukjes ofzo, van bh eventueel.

Antwoorden (2)

misschien heeft ze zich gebrabbeld zonder dat ze het nog weet en zijn de rode strepen hiervan. (deze blijven soms langer voordat ze wegtrekken)

of ze heeft op die zij gelegen en heeft haar kleding of iets anders niet glad onder haar gelegen. de kreukels kunnen ook rede strepen veroorzaken

striae kan het niet zijn. dat krijg je als je onderhuids bindweefsel scheurt. onmogelijk binnen een dag want dan zou je haar moeten zien opzwellen zodat, en aan 1 kant lijkt het al helemaal niet logisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou oud is je vriendin? Als je in de puberteit bent en nog groeit (in zowel de lengte als in vrouwelijke rondingen), krijgt bijna iedereen wel vroeger of later in meer of mindere mate last van striae. Het valt zo op, omdat als het onderhuids bindweefsel net gescheurd is de strepen roodpaars van kleur zijn.
Het lijkt raar om dit 'opeens' te hebben, maar waarschijnlijk stond de onderhuid dan al langer onder spanning o.i.d. Toen ik vorig jaar 10 kilo was aangekomen, zag ik van de ene opp de andere dag paarse striae-strepen op mijn onderbuik. Balen als een stekker natuurlijk. Het gaat nooit meer weg, maar de strepen worden na verloop van tijd lichter en kleurloos/wit.
Zwangere vrouwen schijnen soms zelfs hun buik te voelen 'scheuren' bij het ontstaan van striae, hier staat de huid dan natuurlijk onder veel meer spanning. Dan zie je de strepen verschijnen. Hoeveel je er last van hebt verschilt sterk per persoon. Waarschijnlijk is de aanleg/ flexibiliteit van de onderhuid per persoon verschillend.
Goed masseren met olie om de doorbloeding te stimuleren versnelt het genezingsproces, waardoor de kleur sneller wegtrekt. Koop geen dure smeersels ervoor, een scheur is een scheur en kan niet meer gerepareerd.