Roepnaam veranderen

Ik ga me roepnaam veranderen op me nieuwe school maar als ik me diploma krijgt staat dan me echte naam er?

Toegevoegd na 17 minuten:
Stel als dat sel gebeurd kunnen ze het aanpasen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Bedoel het aanpassen als mijn roepnaam erop staat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Op officiele stukken, zoals je diploma, zal je echte naam komen te staan. Niet je roepnaam.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja op diploma's en officiële documenten zal je echte naam staan tenzij je deze officieel laat veranderen. Dit is echter geen goedkoop grapje. Ik heb ook mijn roepnaam veranderd en merk dat het prima werkt zonder officiële wijzigingen. Tegenwoordig kun je zelfs op je sollicitatie formulier een roepnaam invullen die je wenst te gebruikten. Het zal wel even wennen zijn voor jou en je omgeving en er zullen altijd mensen zijn die om je te pesten je oude naam zullen gebruiken. Ik raad je aan om er dus goed over na te denken.

Heb je een speciale reden om deze stap te zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het geval je van plan was het officieel te maken. Voordat ik het papiertje van de koningin kreeg duurde dat 2 jaar en €361.-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je roepnaam veranderen is doorgaans geen enkel probleem. Zeker niet als je huidige roepnaam is afgeleid van een langere, "officiele" naam. Bijvoorbeeld; als je echte, officiele naam Alexander is, hebben je ouders er misschien voor gekozen om je Lex te noemen. Als je dat niet mooi vindt, kun je er zelf bijv. Alex, Sander of Xander van maken.
Of bijv. een Johannes kan zijn Jan, Hannes, Hans, Han,Johan, kies maar uit.
Op officiele papieren staat altijd dan Alexander of Johannes.
Maar heet je alleen maar bijv Mark en verder niks,dan kun je jezelf wel Peter gaan noemen, maar officieel blijf je Mark.
Officiele naamsverandering, zoals hierboven al vermeld wordt, is heel duur.