Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Naast vermindering van melkproductie, kúnnen er eventueel afvalstoffen in de melk terechtkomen. (via het vetweefsel en de bloedbaan)

Men weet niet of dit echt schadelijk is kan men niet zo goed zeggen, omdat het per persoon verschilt, hoeveel afvalstoffen er opgeslagen zijn in het vetweefsel.

Er is wel een mogelijkheid af te vallen, echter dit moet zeer geleidelijk. Extreem afvallen wordt afgeraden.

Hier vind je een uitgebreide uitleg:

http://www.ouders.nl/lacta/bv0345.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat denk ik niet want afvalstoffen komen terecht in je blaas en darmen. In de borstvoeding zitten voedingsstoffen en vitamines.
Maar afvallen door een dieet en borstvoeding gaat niet samen dan komt je kindje tekort.
Je loopt dan ook grote kans dat de borstvoeding terug gaat lopen en dat zou zonde zijn. Bovendien vergt borstvoeding veel van je lichaam en vaak val je daardoor vanzelf af. Als je teveel eten, ongezond eten en snoepen maar achterwege laat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ezeltje, bedankt voor de aanvulling. Het zal wel niet schadelijk zijn want ik viel vanzelf heel veel af tijdens het geven van borstvoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik volg geen dieet. Ik geef nu al 8 maanden borstvoeding en ben sinds 2 weken gestopt met snoepen e.d. Nu begin ik af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou normaal afvallen is geen probleem maar hou in de gaten dat het niet teveel mag zijn hoor. Ik snoep niet en daardoor viel ik kilo's af tijdens het borstvoeding geven, dat ging zo hard dat ik van de huisarts bijvoeding kreeg in de vorm van pure vette slagroom uit blik en dat was niet lekker.
Sommige stoffen zoals lood worden opgeslagen in vetcellen zodat ze het lichaam geen schade kunnen berokkenen. Als bij vermageren vercellen worden afgebroken kan de giftige stof weer in de bloedbaan terecht komen en vandaar in de borstvoeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding