Komen er afvalstoffen in mijn borstvoeding als ik afval en hoe komt dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Naast vermindering van melkproductie, kúnnen er eventueel afvalstoffen in de melk terechtkomen. (via het vetweefsel en de bloedbaan) Men weet niet of dit echt schadelijk is kan men niet zo goed zeggen, omdat het per persoon verschilt, hoeveel afvalstoffen er opgeslagen zijn in het vetweefsel. Er is wel een mogelijkheid af te vallen, echter dit moet zeer geleidelijk. Extreem afvallen wordt afgeraden. Hier vind je een uitgebreide uitleg: http://www.ouders.nl/lacta/bv0345.htm

Dat denk ik niet want afvalstoffen komen terecht in je blaas en darmen. In de borstvoeding zitten voedingsstoffen en vitamines. Maar afvallen door een dieet en borstvoeding gaat niet samen dan komt je kindje tekort. Je loopt dan ook grote kans dat de borstvoeding terug gaat lopen en dat zou zonde zijn. Bovendien vergt borstvoeding veel van je lichaam en vaak val je daardoor vanzelf af. Als je teveel eten, ongezond eten en snoepen maar achterwege laat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100