Mijn arts zei desgevraagd dat nuchter betekent niets tot je nemen. Dat kan echter wellicht verschillen van het doel van het bloedonderzoek.
Dus vraag voor de zekerheid arts of lab.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord +1
(en mooie dennenappel ook) :)

Andere antwoorden (7)

dat zou ik voor de zekerheid even navragen.
onlangs mocht ik mijn medicijnen wel doorslikken met een beetje water, maar het kan per medicijn verschillen natuurlijk.
Rieneke1
13 jaar geleden
Volgens deze bron niet maar zal het toch navragen als ik u was, want sommige medicijnen kunnen voor afwijkende waarde zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens de onderstaande site mag je wel medicijnen innemen.
Want:Nuchter verschijnen is nodig om uw bloed zo goed mogelijk te kunnen meten. Als u door eten en drinken tijdelijk te veel vetten of suikers in uw bloed heeft kunnen de meetresultaten tijdelijk te hoog of te laag zijn. Aan waarden in uw bloed die maar tijdelijk zijn heeft u dokter niets. Als u nuchter bent kunnen zij de juiste waarden meten.

http://www.mst.nl/laboratorium/bloedprikken/nuchter/nuchter.doc/ja_dat_klopt.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor Bessy (uh....je al dat er een beessie tussen je bessie's zit?) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:))
Iedereen houdt van Bessy.....zelfs beessies...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens Eucalypje: hoe zie je dat op zo''n kleine avatar??
nuchter houdt in: niet eten en drinken (m.u.v. water) vanaf een bepaalde tijd voor het onderzoek.
voor sommige onderzoeken houdt nuchter in ook geen gebruik van medicijnen en paracetamol e.d.

vraag het altijd na aan de onderzoekend arts als je twijfelt over medicijngebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt eraan welke waardes ze gaan bekijken bij het bloedprikken (er zijn er heel erg veel!!)

heb je echt veel pijn en\of koort en wil je een paracetamolletje voor slikken vraag het dan even na.
het heeft namelijk wel degelijk invloed op je bloed (dunner) en er veroorzaakt reacties in m.b.v je lever zodat er Metaboliet vrijkomt.

slik je veel paracetamol laat het dan even weten aan te arts, wellicht heeft deze een beter middel voor je want paracetamol is zo heel erg gezond niet (dit juist door de metaboliet)

succes en beterschap mochten ze gaan 'aftappen' bij je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af wat ze gaan meten in je bloed. Soms mag je zelfs van te voren ontbijten. Ik zou zeggen, nuchter is nuchter en dat betekent weer niets tot je nemen. Ne 11/2 uur kun je weer lekker eten toch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 10 uur 's avonds niets meer gebruiken,allen je mond spoelen na het tandenpoetsen mag.