Na m'n studie er een jaar tussenuit? Tips, advies en ervaringen?

Graag wil ik na mijn studie er een jaar tussenuit. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik na dat jaar niet meer wil studeren... Hoewel ik toch gemotiveerd ben om door te sturen. In dat jaar wil ik meer van de wereld zien, lekker reizen en mezelf beter leren kennen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe zit het trouwens met mijn studiefinanciering wanneer ik een jaar stop met studeren? Moet ik dan beginnen met terugbetalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, je wil er toch NA je studie een jaar tussenuit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar na dat jaar wil ik beginnen aan een andere studie.

Antwoorden (3)

Ik kan je maar eens advies geven (maar zonder nuttige tips over de praktische zaken zoals studiefinanciering)

DOEN!!!!!

Ik heb het 25 jaar geleden niet gedaan, ben de week na mijn afstuderen aan mijn vaste baan begonnen

Daar heb ik nu NOG spijt van. Als je eenmaal aan het werk bent is het ZO moeilijk (ik ben daarna een keer 6 maanden op reis geweest maar dat was toch minder onbezorgd).

Maar je schrijft, na je studie maar ook dat je daarna nog moet studeren, misschien zou ik zeggen: eerst alle studies af maar aan de andere kant, waarom niet. Je hebt wel weer een doel als je terugkomt naar een studie

Je leert er ZO veel van
amigo
13 jaar geleden
Buurmeisje is na twee jaar psychologie voor negen maanden gaan rondreizen in Azië. Onbetaalbare ervaring.

Zichzelf tegengekomen daar in verre landen en heeft ingezien dat deze studie eigenlijk niet bij haar past. Is opnieuw beginnen met andere studie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je daartoe aangetrokken voelt, doe het dan! Later heb je er de gelegenheid niet meer voor, dus nu is het moment! Wel is het beter om dit te doen als je een bepaalde fase afgerond hebt. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het met je studie zit: je zegt van de ene kant "na m'n studie" en verder heb je het over "verder studeren".

Maar in ieder geval is het geweldig om meer van de wereld te kunnen zien, dus grijp vooral die kans! Mijn ervaring met studenten die een jaar in het buitenland gingen studeren (wat net even iets anders is, natuurlijk) is dat iedereen in die periode een enorme groei doormaakte - ongeacht wat hun ervaringen precies waren. Dus als het even kan, probeer het dan te doen! Veel succes.