ongesteld , maar hele erge buikpijn.

ik ben ongesteld maar ik heb echt hele erge buikpijn, wat kan je daar tegen doen? ik ben nog niet aan de pil

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (11)

Je kunt een pijnstiller nemen en blijf wat in beweging. Daardoor zou de pijn moeten verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rubber kruik met warm water op je buik kan door verbetering bloeddoorstroming verbetering en verlichting bevorderen (zegt men).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was me voor met die kruik, dus Plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor het (te) snel reageren.
Kimath
13 jaar geleden
Vind ik ook altijd goed helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit nu ook met een kruik op mijn buik, en het help altijd heel goed!
dus ook een +je van mij.
Heb je geen ouders?

Want voor dit soort klachten helpt een beetje liefdevolle aandacht.
Je zou er met je moeder over moeten kunnen praten.

Een warme kruik en op je buik gaan liggen.
Dat werd mij altijd aangeraden en dat hielp wel.
Vroeger hadden wij geen pijnstillers.
Als je die wel in huis hebt kun je die ook best nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ibuprofen nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow zwaar middel met bijwerkingen,
Je kunt aleve feminax kopen, dat is speciaal tegen menstruatiepijn. En die warme kruik natuurlijk.
Als je vaker die heftige buikpijn hebt, kan je misschien beter aan de pil gaan, dat heeft bij mij toen goed geholpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heeft ze nu niets aan.
En dat Aleve is alleen maar een dure merknaam
voor Naproxen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij helpt wel beter dan naproxen.goede ervaring met aleve
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan toch misschien aleve kopen? Dat ze er nu niks aan zou hebben vind ik niet kloppen, ligt een beetje aan waar ze woont of er een winkel open is, en wie weet heeft haar moeder ze toevallig liggen, dus van mij krijg je een +
De pil is inderdaad een alternatief om menstruatie pijnen tegen te gaan. Je bent nu nog niet aan de pil. Bij de apotheek en drogist kun je speciale pillen krijgen voor deze klachten. Een pijnstiller nemen kan je doen, alleen het zijn bloedverdunners en dan ga je meer vloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit antwoord kan zij nu helemaal niets!!
Kimath
13 jaar geleden
Met de pil kun je nog steeds buikpijn hebben hoor.
Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, die zou je waarschijnlijk de pil voorschrijven, hier heb je stuk minder buikpijn van, als het goed is dan. Maar als je echt niet naar de huisarts wil kun je misschien aleve feminax kopen, deze is speciaal op menstruatiepijn gericht, aspirine kan je beter niet slikken omdat deze je bloed verdunt en je dus nog meer gaat vloeien. En ik zelf leg vaak een kruik op me buik, misschien ook een idee?

sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel vrouwen hebben hier last van, heel vervelend. Wat je kunt doen is een warme douche nemen of rusten met een warme kruik tegen je buik, door de warmte nemen de krampen een beetje af. Maar dat werkt natuurlijk niet als je de deur uit moet. Gebruik dan gewoon een pijnstiller. Je kunt kiezen uit paracetamol of ibuprofen. Maar nog beter tegen menstruatiekrampen is de pijnstiller Aleve Feminax. Dat is een pijnstiller op basis van naproxen(natrium). Je kunt het gewoon bij de drogist halen maar overleg dan wel even met je ouders of de drogist zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je heel erg pijn aan je buik hebt, helpt het om een lekkere warme douche / bad te nemen. Een kruik helpt ook.
aks het nou erger wordt, neem dan een aspirientje.
ik hoop dat het snel bij je over gaat.

groetjes appeltje14
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag bij de apotheek naar ''naproxen''
ik slik het zelf ook. Het is anders dan de pil, je blijft wel gewoon ongesteld, maar dan minder heftig en met véél minder pijn.
Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt een warme kruik op mijn rug liggen of gewoon zitten en afleiding zoals tv pc en ik drink ook altijd warme melk met soms honing succes