Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn tanden zijn uitelkaar die twee voorste. ik vind dat niet mooi. kan de tandarts dat maken en is het duur? word het wel vergoed door verzekering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Zo'n spleetje tussen de tanden is 1 van de 7 schoonheden. Kijk maar eens naar modellen als Lara Stone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dochter van Mick Jagger is er ook zo een, zij is trouwens een model :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

ligt aan het pakket dat je bij de verzekering hebt, je kan dit niet laten doen door de tandarts, maar wel door de orthodontist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een spleetje tussen de voortanden is best charmant hoor ; tenzij je er een euro tussen kunt stoppen, dan is het voor jezelf waarschijnlijk niet grappig meer.

De tandarts kan dit niet altijd herstellen, omdat het vaak in de grond gaat om een 'aangeboren afwijking' in de vorm van de kaak, en daar helpt geen beugel tegen. Wel kan hij laatjes over de tanden plakken of de tanden bijvijlen en van kronen voorzien. Dat kost echter een flink bedrag en nee, het wordt natuurlijk niet vergoed door de verzekring, want het is een uitsluitend comsmetische operatie. Er worden wel belangrijkere dingen aan je gebit niet vergoed, dus dit al helemaal niet.

Reken voor plaatjes of kronen al gauw op 500 tot 700 euro per tand.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het een heel smal spleetje is kun je het ook laten opvullen met composiet, maar dan moet je wel oppassen dat je niet twee heel brede voortanden krijgt, want dat is ook niet echt een mooi gezicht. En je loopt na een x aantal jaar het risico op verkleuringen. Dat kost een paar honderd euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een euro...
:P
Ik had dit ook, en stoorde me er aan. De tandarts heeft allebei mijn tanden ietsje breder gemaakt. Het ziet er heel natuurlijk uit! Het werd helemaal vergoed door mijn verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je twee schildjes laten plaatsen. Dat vult ook iets op. Dus over je tanden heen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had ik dus ook en de tandarts heeft het gevuld met witte vulling. İk heb een gezinspakket en het werd wel vergoed maar als jij een basispakket hebt wordt het niet vergoed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh, dan had ik me toch wel vergist, ik dacht dat het helemaal niet vergoed werd maar ja toch wel ietsje dan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die 150 euro was neem ik aan het eigen risico, dat gebruik je gedurende het hele jaar. Komen je totale kosten voor zorg gedurende het jaar boven die 150 euro, dan gaat de verzekeraar betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dekt de basispakket ook de tandarts kosten dan?
Spleetje :) een van de zeven schoonheden, ik heb het ook, wel zelf gemaakt (met tanden op tafelrand geklapt toen ik klein was)
Maar het is leuker als je denkt, let er niet op... Het is een stukje 'JIJ' wat maar weinig mensen hebben, dat maakt je uniek en excentriek, da's cool!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing