Mijn vrouw werkt bij meander thuiszorg nu is er een op een nul uren contract voor 24 uur nu is er een noodzakelijke operatie nodig en dreigt ontslag

Mijn vrouw werkt bij meander thuiszorg nu is er een op een nul uren contract voor 24 uur nu is er een noodzakelijke operatie nodig en dreigt ontslag omdat ze ziekengeld voor de gewerkte uren moeten doorbetalen .
Hun gaven aan dat ze niet goed haar werk deed, maar bij navraag bij de klanten van de thuiszorg bleek het helemaal niet waar te zijn dat ze slecht werkte maar dat de leidinggevende het verhaal helemaal verdraaide en het op mijn vrouw afschoof.
Klanten gaven aan dat ze niet tevreden waren over de thuiszorg omdat ze steeds een ander persoon stuurden terwijl ze liever een vast persoon hadden.
Klant had een knieoperatie ondergaan en hoefde geen thuiszorg meer omdat ze zich zelf goed behelpen en ook dit werd weer terug geprojecteerd naar mijn vrouw dat ze zogenaamd haar werk niet goed deed.
Dit is thuiszorg Meander in Landgraaf ( Limburg)
Vraag is kunnen ze haar zo maar ontslaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee, dit kan niet zomaar. Wanneer ze stellen dat je vrouw haar werk niet goed doet, moeten ze dit kunnen bewijzen aan de hand van een dossier die Meander heeft op moeten bouwen. Op basis van één verdraaid gesprek zal dit dus echt niet kunnen. Nadeel is wel dat het ontslagbesluit dan aangevochten moet worden en dit kan een behoorlijke tijd gaan duren met de nodige juridische rompslomp er omheen. Toch is het de moeite waard denk ik, wat ze doen kan echt niet. Vooral als je vrouw er al jaren (?) werkt en er voorheen nooit problemen zijn geweest. De werkgever is zelfs verplicht cursussen e.d. aan te bieden als je vrouw haar werk niet goed doet, dus ze komen hier niet zomaar mee weg.

Daarnaast mag een werkgever zoals gezegd nooit een werknemer ontslaan wanneer deze ziek wordt.

Ga voor meer informatie en hulp naar een advocaat of rechtswinkel o.i.d. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op een 0 uren contract kan zomaar het contract ontbonden worden, maar in een ziektewet mag dat volgens mij niet.
Als je lid bent van de vakbond zou ik hun inschakelen/advies vragen, ben je geen lid van de bond zou je ook het juridisch loket om hulp/ advies kunnen vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan je geen advies hierover geven ,maar wil je wel zeggen,dat je beter moet oppassen met informatie wat je zo op internet zet,zoals jij nou de werkgever noemt,als ze 1 + 1 bij elkaar optellen,weten ze om wie het draait,en gebruiken dat misschien tegen haar,probeer daar beetje voorzichtig mee te zijn,Het is een rotsituatie waar ze in zit,maar allerbelangrijkste,is dat ze gauw van haar knieproblemen afkomt.
Veel succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De thuiszorg moet doorbetalen bij ziekte, zie bron.
Neem voor de ontslagproblemen contact op met een juridisch loket bij jullie in de buurt of rechtswinkel, zie bron.