groei borsten

bij biologie hebben we een opdracht over de borstengroei van een meisje:
"het meisje is 13 jaar, en heeft cup A na een jaar zijn ze NIET gegroeid, wat kunnen/kan de oorza(a)k(en) zijn?"
ik heb een beetje rondgesnufffeld op internet, maar kan niks vinden, heeft iemand een idee?

Toegevoegd na 2 uur:
het is flauw dat jullie doorhebben dat het over mij gaat :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niet Margrietje ze groeien nog tot je 21ste. Het komt wel goed.

Het beste antwoord

Natuurlijk hebben we dat door! :)

Rond jouw leeftijd vroeg ik dit aan mijn moeder, omdat ik ook maar geen borsten kreeg en dat wel heel graag wilde.

Op mijn 17e heb ik een borstverkleining gehad omdat ik continu rugpijn had door het gewicht van de cup E die ik inmiddels al een paar jaar had.

Met andere woorden: geduld, je bent pas 13! Het kan totaal anders lopen dan je nu denkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS Naar aanleiding van je andere vraag: als je nu, op je 13de, snel gaat afvallen, kun je je ontwikkeling blokkeren. Inclusief de ontwikkeling van je borsten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Anorexia, dan verdwijnen je vormen.

Of erfelijk een kleine cupmaat, dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Het hoeft geen anorexia te zijn, maar ook gewoon afvallen als je wat overgewicht hebt heeft als bijgevolg vaak wel dat je borsten ook minder zwaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft zeker niet nee maar het kàn een oorzaak zijn. En dat was de vraag: wat kàn de oorzaak zijn.
Rare opdracht is dat. Ik kan het me haast niet voorstellen.

Er zijn vrouwen die helemaal of amper borsten krijgen, dat is gewoon vastlegt in de genen, en heeft geen oorzaak.

De oorzaak is dus dat het erfelijk bepaalt is dat zij kleine borsten heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi ja ik vond het ook wel een beetje raar!
toch bedankt voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"goeie vraag" kun je dus niet meer aanklikken :D
Vaak zit het in je genen en of je er aanleg voor hebt (erfelijke factor)
Maar het hoeft ook geen oorzaak te hebben.
Het kan zijn dat haar lichamelijke ontwikkeling gewoon even stilstaat en over een jaar weer verder gaat, dat zij zich gewoon trager ontwikkeld.

Het vrouwelijk lichaam ontwikkelt zich nog tot haar 21e. Dus in die tijd kan er nog veel veranderen! Ik ken veel mensen die tot hun 16e A of B hadden en nu 19 zijn en met een D rondlopen. Niks van te zeggen dus.

Dit is dus per persoon verschillend en heeft te maken met de ontwikkelingssnelheid van het individu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft niet sommigen meiden krijgen pas borsten waneer ze 16 zijn ... Sommige al als ze 9 jaar zijn bij jou is het dus wat later ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erfelijkheid kan het wel zijn of dat je borsten pas na een bepaalde leeftijd weer gaan groeien ( geen zorgen ze groeien voor je 21e ofzo nog) en als je haast hebt een vriendin van me heeft in de tuinen pilletjes voor borstgroei gekocht tis niet zo dat je pamela anderson borste krijgt maar ze groeien tot wanneer je stopt met de pilletjes. het werkt dus wel en je krijgt geen meeeegaaaaa borsten maar gewoon normale groei ;) misschien een tip

Toegevoegd na 2 minuten:
maar je bent pas 13 dus ik zou nog maar even wachten sgat rond je 16e 17e krijg je vast wel volle borsten meide van 13 hebben dat niet denk k tenminste... ik had het zelf niet maar als we over nu gaan beginnen nou ik 18 ben hahah ... :D ik zeg al niks meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, tis niet erg hoor!
toch bedankt voor de reactie! alle reacties zijn welkom!
kheb er genoeg aan gehad, dus bedankt voor je inbreng.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
asjee 0:-)
Je kunt je borsten helpen groeien, door ze elke dag eventjes te masseren en ze een aantal minuten omhoog te duwen. Als het ware je handen als een soort BH gebruiken.
Ook helpt het als je een goede BH hebt met gelvulling erin. En koop een maatje groter dan je eigenlijk heb. Dit is beter.
Ik koop mijn BH's altijd bij de Henk ten Hoor voor 12 euro :D