Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben mannen haren op hun nokkels?

Ik bedoel, overal is een reden voor,.. Wenkbrauwen voor zweet enz. Maar haren op de knokkels?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Net als haar op je benen & armen. Was vroegerom je warm te houden. Maar met de kleding van nu hoeft dat niet meer en is het dunner.

Is bij vrouwen trouwens ook zo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een vrouw en heb geen haar op mijn knokkels :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel hoor, Floorahh. Dat hebben we echt allemaal. Het kan zo dun, licht en kort zijn dat je ze niet ziet, maar wij zijn gewoon zoogdieren met een vacht.
Kimath
13 jaar geleden
Zitten hele kleine donshaartjes.
Cryofiel
13 jaar geleden
Welke knokkels - die van je vingers? Daar zitten bij mij echt helemaal geen haren op, hoor!
Vroeger hadden mensen overal haren, voor de isolatie. Toen we dat niet meer nodig hadden is het langzaam gaan verdwijnen, maar mensen hebben nog steeds onnodig haar, ook op hun armen en benen. Het haar op de knokkels van mannen had vroeger dus ook die warmhoudfunctie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat haren het lichaam warm houden, beschermen ze ook tegen beschadigingen zoals schaafwondjes.

De knokkels kunnen snel kapot gaan als je met je handen werkt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding