ik heb mijn mirena 4jr geleden laten zetten,krijg nu dat er kilo's aankomen die ik er niet af krijg.terwijl ik het zelfde eet,ben humeurig, heb jeuk

kan dit door de mirena komen???????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Onwaarschijnlijk. Als de mirena dit effect op je had gehad had je dit eerder gemerkt.

Wel ben je ondertussen 4 jaar ouder geworden, en hoe ouder je wordt hoe minder calorien je nodig hebt. Dus als je nog hetzelfde eet kan dit het veroorzaken. Maar ook minder of anders sporten, ander werk en dergelijke kunnen hier effect op hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je niet goed meer reageert op de hormonen die de Mirena afscheidt (gewenning) of dat je inmiddels allergisch op de Mirena bent gaan reageren. Even langs de dokter gaan!