Behoefte op wc

Ik doe dagelijks meer dan 2 keer me grote behoefte en vroeg me of dit slecht was. Krijg ik dan niet alle voedingstoffen hierdoor binnen en ben best mager.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, dit is niet slecht. Het is juist goed, dat je darmen regelmatig geleegd worden. De afvalstoffen worden op die manier geloosd.

Als je minder naar de toilet zou gaan, zou betekenen dat je langer met de afvalstoffen zou rondlopen. Dit is niet goed voor je darmen en de rest van je lichaam.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Mager hoeft niet ongezond te zijn hoor. Tijdens de route van eten van mond tot uitgang neemt op allerlei plekken je lichaam het goede uit het voedsel. Dus meer heb je blijkbaar niet nodig.

Duizenden zullen jaloers zijn op deze snelle verwerking. Zeker op het moment dat ze weer zitten te persen op een , na dàgen, keihard keuteltje op de wc of -hoopvol- wachten of er eindelijk eens iets wil komen.

Als jij je verder goed voelt, helemaal oké.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij altijd dit patroon hebt, dan past dat bij je.
Als je plotseling meer dan twee keer per dag hele andere poep produceert dan je gewend bent (andere consistentie [ veel dunner bijvoorbeeld], of een andere kleur die niet aan het eten te wijten is [als je bietjes eet eet kan de boel roodachtig worden, bij spinazie groenig]), kan er iets aan de hand zijn, maar vermoedelijk werken je darmen gewoon prima - en dan zullen ze ook keurig alle gewenste/benodigde voedingsstoffen opnemen.
Je ziet vaker dat mensen die aan de dunne kant zijn, een snellere spijsvertering hebben, maar dat zegt niets over de effectiviteit ervan.