Zijn er bij elke kerncentrales Straling in de omgeving ook al werkt hij correct

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, en zo wel, is het te verwaarlozen. Het beton etc. is zo dik dat er niks doorheen kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben een hele dikke laag ijzer, met daaroverheen beton gegoten. hierdoor word de straling binnengehouden. het water dat verwarmt word zit in een ander circuit dan het water wat de turbines aandrijft (wat buiten de centrale gebeurd.)

Toegevoegd na 20 seconden:
het is trouwens gewapend beton ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en dat is idd anders te verwaarlozen. je krijgt sowieso al straling vanuit het heelal, bepaalde grond soorten en volgensmij ook elek. apparaten al is dat heel weinig.

Toegevoegd na 26 seconden:
Nee, als het zo zou zijn is het te verwaarlozen