Wat kun je doen tegen hele erge spierpijn

Ik ben maandag op mijn schouder gevallen en nu doet hij nog steeds pijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat er even door je huisarts naar kijken, die kan je vertellen wat je het beste doen kunt.

Het beste antwoord

Bij een val kan je spierpijn hebben , dit kan tot een week duren. Komt omdat je als automatische reactie je spieren enorm aanspant om bv ontwrichting van je schouder tegen te gaan.

Echter, je kunt ook beschadiging aan je schouder zelf hebben opgelopen, een verrekte band in je gewricht, een scheurtje in je botten oid. Genezing hiervan zal veel langer dan een week duren.
Een verstuiking, verschuiving van botten in je gewricht, moet echter wel behandeld worden maar komt niet erg vaak voor. Wat handig is om bij bv een fysiotherapeut of orthopeed (zonodig eerst een verwijzing bij de huisarts halen) laten controleren of er inderdaad niets verschoven is in je schouder.

remedie als het gewricht verder in orde is:
Rustig bewegen om bloeddoorstroming te bevorderen, warm houden (let op, direct na een val is warmhouden NIET goed omdat dat een mogelijke bloeduitstorting dan meer last gaat geven) en zwaardere inspanning en stoten vermijden.
Eventueel een lichte pijnstiller gebruiken...maar wel NA bezoek bij arts of fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een bezoek aan de huisarts brengen ;-)?

Voor zolang zou ik het maar met rust laten. Bij spierpijn werkt een warm bad nemen wel eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je schouder veel bewegen zodat het bloed er doorstroomd. en de avalstoffen wegspoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteraard eerst naar de huisarts om te kijken of het echt alleen om spierpijn gaat. Ik gebruik altijd tijgerbalsem of spierbalsem. Dit is een zalf die je over de plek heen kan smeren. Het wordt heel erg warm en daarna koelt het af. De warmte zorgt ervoor dat je spierpijn even is verdoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bezoek aan je huisarts is echt aan te raden. Want stel je voor dat je bijvoorbeeld een scheurtje in je monnikskapsspier hebt opgelopen. Als je daar niets aan doet kan je als gevolg daar heel lang last van blijven houden, en door een oud-collega weet ik hoe vervelend dat is. Om de pijn nu te verlichten kan je de plek met tijgerbalsem masseren. En het goed warm houden, dus geen blote schouder maar bedekt met een laagje kleding.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel je voor dat het geen scheurtje is, dan is deze tip misschien wel helemaal verkeerd.