Waar moet jouw ideale partner aan voldoen?

Noem een aantal eigenschappen waaraan jouw ideale partner aan moet voldoen en waarom vind je dat zo belangrijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je op zoek bent naar de IDEALE partner, zul je hem/haar niet vinden. Hoop ik. Het zou een vergissing blijken. En dat frustreert. Daarnaast vraag ik me af of je dan zelf zo'n ideale partner bent. En wat je daarvoor allemaal doet. Hele goede partners zijn er juist heel goed in om elkaars 'minpuntjes' op te vangen. Er goed mee om kunnen gaan, allebei, is wat een relatie mooi maakt.

Het beste antwoord

Hij moet qua achtergrond en qua toekomstverwachting zo veel mogelijk op me lijken. Interessegebieden en hobbies mogen redelijk veruit elkaar liggen, zolang je op de cruciale punten (normen en waarden, levensovertuiging, ) maar op één lijn zit. Iemand waar je goed mee kunt communiceren - op alle terreinen - en die echt een maatje, een rustpunt, een vriend voor het leven is. Een partner in alle aspecten van het woord.

Dat is zo belangrijk omdat het - zeker als er kinderen komen - wel de bedoeling is dat je het je hele leven met elkaar uithoudt. En aangezien je mensen niet kunt veranderen, of althans niet op essentiele punten, is het heel belangrijk dat die basis staat als een huis. Blijven communiceren is heel belangrijk om een relatie ook fris en aantrekkelijk te houden.

Andere dingen zijn leuk meegenomen ; fysieke aantrekkelijkheid, financiele armslag, gemeenschappelijke hobbies, maar een partner op alleen dat soort gronden kiezen, biedt minder garantie voor succes / geluk, omdat ze te makkelijk kunnen en zúllen veranderen. Met een partner die in de basis zo veel mogelijk met je overeenkomt, kun je samen groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

- niet aan de drank zitten
- niet agressief zijn

en de rest zie ik dan wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij moet geen homo zijn anders heb ik er niet zoveel aan.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lieve lach(big smile), lieve stem, goed zingen, playmobile kapsel of krullen tot schouders. Niet aan drugs, te veel drank roken en dat soort dingen. Grappig, lacht zelf ook veel, bescheiden, schattig, blijft zichzelf, ook qua kleding, hij moet mij natuurlijk ook leuk vinden. Hij moet minstens 1 keer in 3 dagen douchen en haar wassen, niet té veel gel in. geen aftershave, maar een geurloos verzorgend aftershavecrèmepje. Mannengeurtje en/of deodorant gebruiken. Instrument bespelen, viool en piano. Lieve familieleden hebben. Goed een praatje kunnen aanknopen met iemand. Veel mensen al snel aardig vinden en weinig of geen vijanden hebben. En nog veel meer!

Toegevoegd na 11 uur:
tel:0631353026!

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb de ware al gevonden: Alexander Rybak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij moet van me houden en onafhankelijk zijn.

Toegevoegd na 54 seconden:
Geen verslaving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moet humor hebben, een vrolijke uitstraling en natuurlijk moet ze lief zijn.

Humor vind ik erg belangrijk omdat je wel met elkaar moet kunnen lachen. Die vrolijke uitstraling, omdat je dan al meteen een leuke sfeer hebt. En lief zijn.. Dat hoef ik niet uit te leggen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief en onderdanig.

Dit lijkt mij gewoon fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extreem intelligent zijn, wil me graag dom voelen.
Behoorlijk dominant zijn anders trekt ze het niet met mij.
Van intermezzo's houden tijdens uitstapjes, terrasje hier, restaurantje daar. Van muziek houden en dan alle soorten.
In elk geval ten aanzien van vermaak een beetje in hetzelfde straatje als ik, wel zo gezellig.
Natuurlijk mooi zijn, maar niet te mooi want dan verveel ik me. Ik vind het leuk als een vrouw verschillende gezichten heeft. Oh ja, niet op haar vader lijken want dat zie ik direct en om de een of andere reden knap ik daar op af. Ik wil een vrouw vrouw zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ideale partner is betrouwbaar en liefdevol. Met mijn ideale partner kan ik over alles praten, lachen, huilen en mezelf zijn. Hij luistert, begrijpt en steunt me. Dit is dan uiteraard wederzijds.

Waarom ik dit belangrijk vind? Laat ik het zo zeggen: het is heel belangrijk geworden voor mij, omdat ik het eerder nooit heb ervaren en het daardoor extra besef. Uiterlijk, geld en kleding zeggen me helemaal niets.

'Moet' en 'voldoen' vind ik persoonlijk een wat ongelukkige woordkeus, 'wenselijk' is wat ik daarvoor zelf in de plaats zou zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die echt van je houdt zoals je bent, zodat jezelf kunt zijn!
Iemand met humor en relativeringsvermogen, want dat is hard nodig in het leven.
Iemand met wie je alles kunt bespreken zonder dat die ander meteen een oordeel velt!
Dan heb je een maatje, iemand bij wie je letterlijk en figuurlijk thuis kunt komen.
Dat gecombineerd met iemand die je prettig vind om naar te kijken en die je een tinteling in je buik geeft kan wel eens een goede partner worden!
Geld, sex, materie, aanzien, allemaal dingen die niets met een goede partner te maken hebben, althans niet voor mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De perfecte partner bestaat niet! Maar in de buurt komt het als een vrouw de volgende eigenschappen bezit:
Lief, ondeugend, humoristisch, opwindend, vrouwelijk, schoon en verzorgd, vrolijk, verzorgend, goed kunnen koken, dol zijn op poetsen, graag aan sex doen, nooit chacharijnig is, nooit zeurt, een goed salaris heeft (en een rijke pa), enz. enz.

Maar het belangrijkste is dat ze veel van me houdt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
betrouwbaar
vriendelijk/belangstellend
geen "watje"
breed geinteresseerd

deze eigenschappen zijn voor mij belangrijk omdat ik allereerst mijn partner wil vertrouwen, me veilig wil voelen, dat hij niet alleen maar met zichzelf bezig is, over iets kan "praten" en geen pieperd is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je samen leeft in liefde dan moet ik de partner respecteren zoals ze is in eigen persoon. Dat geeft een paradox namelijk "onafhankelijk samen delen" maar er is heel veel meer. Elkaar Liefhebben in lief en leed.
Geluk, en liefhebben kan niet worden opgezocht, bezeten, verdiend, versleten of verteerd. Liefhebben is een spirituele ervaring elk moment van de dag elk moment van liefde genade en dankbaarheid. Men zegt heb je zelf net zo lief als je naaste. Kortom de liefde zit in jezelf het is geen bezit. Als je vanuit de liefde, je hart laat spreken is er liefde en zal je liefde ontvangen. Liefde ontvangen is anders dan liefde krijgen, immers krijgen is gerelateerd aan hebben. Liefhebben heeft een oorsprong van wederzijdse vonken waarbij je meer voelt dan dat je weet. Liefde is wensen dat anderen gelukkig zijn. . We luisteren naar liefde`s songs gedichten over de liefde, hopeloze liefde, gewenste en verteerde. Liefde is er overal, als je van dieren houd de bloemen in je tuin, in de ogen van je geliefde, en zelfs als je voor de spiegel staat kunnen je ogen liefde zijn. Je houd van jezelf. Toch is het soms niet gemakkelijk, er zijn nu eenmaal gebeurtenissen die in de weg staan. In de sprookjes bijvoorbeeld wordt het leven met bedreigingen gezien als draken en monsters en die hebben we allemaal. Het is jouw kracht en wil om dergelijke draken te verslaan en te overwinnen op je levenspad. Alleen de kracht van liefde kan de mensheid door de zijn crisis trekken en naar een hoger niveau van bewustzijn en ontwikkeling tillen. Vele sprookjes hebben wijze levens lessen. Wees de prins in je zelf in gouden zonnestralen. Heb je naaste lief als je zelf. Het leven is jouw sprookje. Niemand kan je pijn afnemen, maar wel je vervullen van liefde. Zo wordt je ontvankelijk voor de liefde en geluk. Ik schenk mijn geliefde liefdevolle dagen en jaren met mijn hart en ziel maar met behoud van eigen identiteit . Dan zeg ik, ik hou van je. Addy