Is shag beter om te roken dan sigaretten?

Ik weet dat stoppen de oplossing is maar dat is nu nog geen optie ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (4)

Nee! Shag heeft geen filter.

Rook maar eens n sigaret en kijk naar het filter. Je zal zien hoeveel troep er in het filter blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het erger is maar ik denk blijf maar lekker sigaretten roken of stop hoop dat ikke vraag heb beantwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
> Sigaretten bevatten meer toegevoegde chemicaliën die ook kankerverwekkend zijn. Bij shag heb je geen filter (tenzij je het in zo'n huls stopt), waardoor je meer teer binnen krijgt, wat de kans op longemfyseem/bronchitits vergroot. <(!BRON!)

Het is wel eens uit onderzoek gebleken dat bij een 'shaggie' je 3x meer teer binnen krijgt, dan sigaret. Als je daar naar zou kijken, dan zou je denken dat shag schadelijker is. Maar in een sigaret zit weer een "grote" hoeveelheid chloor, wat natuurlijk ook weer schadelijk is voor je lichaam. Het is inpricipe allebei schadelijker, maar ik denk dat de invloed van teer op je lichaam toch uiteindelijk schadelijker zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is slecht, en dan maakt het niet zoveel uit wat je rookt. Als je veel rookt is dat heel slecht, en als je weinig rookt is dat een beetje slecht, zo simpel is dat.

Maar de kans dat je minder gaat roken, als je overstapt op shag is groot. Want een sigaretje is snel opgestoken, en voor een shaggie moet je iets doen.

Denk aan de auto, achter de computer of al die andere bezigheden, waarbij het niet handig is dat je je werk onderbreekt. Als je een berichtje zit te typen op GV, dan steek je tijdens dat typen zomaar even een sigaretje op. Maar als je een shaggie moet draaien dan stel je dat uit, omdat je zit te typen. En zelfs vergeet je soms, dat je even wilde roken, en stel je het daardoor nog langer uit.

Natuurlijk moet je niet 200 shaggies gaan draaien, en die klaarleggen om op te roken, want dan werkt het niet. Maar dat snap je zelf ook wel ;-)