Zou jij je hoofdhuid laten bevriezen om haaruitval tegen te gaan?

Zou jij, als de kans groot is dat je je haar zou kwijtraken door chemo, je hoofd iedere week laten bevriezen om dit tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Kun je over zoiets beslissen wanneer je er niet zelf mee zit?
Maw: Wanneer jij niet degene bent die smorgens een bos haar op zijn/haar kussen vindt?
Ik denk het niet!

Ik zeg nu: ik denk van niet.
Maar misschien zou ik er superblij mee zijn als ik echt voor die keus stond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dan heb ik liever een pruik. Maar dat lijkt me niet het belangrijkste zorg op dat moment eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet, je weet niet wat voor nadelen daar allemaal aan kunnen zitten. Bovendien hebben ze tegenwoordig fantastische pruiken en is de chemo ook niet meer standaard zo dat je er kaal van wordt, en is die kaalheid altijd tijdelijk. En zoals voorgaande spreker al zei, op dat moment lijkt het me niet je hoogste prioriteit.
Schijnt trouwens dat je altijd veel mooier en dikker haar terugkrijgt als je helemaal kaal bent geweest. Een gok die ik zo niet zou willen wagen.

Met dit weer klinkt het trouwens wel weer aantrekkelijk.....lekker koel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het effect zou hebben zou ik het wel overwegen, maar hier bij het lumc doen ze het niet, omdat ze betwijfelen of het wel zinvol is.
het schijnt het uitvallen van het haar alleen te vertragen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat haaruitval niet het ergste is in die situaties, dat hoort erbij. Ik zou gek worden van iedere week nog een extra behandeling (naast chemo en andere behandelingen bij kanker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat zou ik niet doen

ik spreek uit ervaring
ik vond het niet erg om mijn haar wijt te raken
het groeit weer aan
t is alleen in de winter een beetje koud
dan droeg ik s nacht ook een soort mutsje in bed
verder liep ik gewoon met mijn kale kop door het huis en in de buurt van mijn huis