Wat als je 15 bent, en geen puberteit hebt..(jongen)

nou ik ben dus 15, jongen maar ik heb geen baard in de keel, geen oksel haar, geen navel haar (dat streepje) , geen beenhaar, geen snorretje enzovoorts.. ik heb nog steeds een babyface.
ohja, mijn sperma is doorzichtig...
en mijn penis is in erectie 7/8 cm.

ter info; ik ben 15, 1,77meter, en weeg 73 kg:O Wooow

help??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.7K
Kimath
13 jaar geleden
Puberteit begint ussen 12de en 18de dacht ik. Je moet nog even geduld hebben denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ter info: je bent niet te dik!!!!
ik weeg bijna hetzelfde (-3 kilo) en ik ben 10 cm kleiner!
ok ik ben een meisje, wat dan nog? mij maakt het niet uit of een jongen dik of dun is, een wasbordje heeft of niet, iedereen heeft tegenwoordig een wasbordje, maar dat gaat vaak samen met een ENORM EGO. ik wil alleen een jongen die lief is... Wacht lekker op je puberteit, die komt snel genoeg.
Het is af en toe vreselijk, dus wees blij! ps. je wordt er niet minder mannelijk op hoor als je nog niet in de puberteit zit.

Antwoorden (5)

bij jongens komt de pubertijd wat later bij de meisjes dus ik zou me als ik jou was nergens druk over maken ;) en laat moeder natuur haar werk doen xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
woow thnxss
Geniet er nog maar even van dat je er jong uitziet, en nog jong van lichaam bent.
Gewoon geduldig zijn, het komt vanzelf en dan gaat de boel wel groeien!
Als je over een jaar nog niet in de pubertijd bent kun je altijd nog langs de huisarts, die kan dan je hormoonspiegel nakijken.

Sterkte met het geduld oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Troost je, ik kreeg pas schaamhaar toen ik 17 was waar andere jongens uit de klas al een oerwoud hadden.
Ondertussen heb ik ze allemaal ingehaald en daar word je ook niet blijer van nu borsthaar niet meer in de mode is :-)
Maar serieus, maak je geen zorgen kerel het komt allemaal goed :) voordeel ervan is dat je ook minder snel verouderd dan de rest. Tegen de tijd dat zij bejaard lijken, loop jij er nog bij als een jonge god :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is in ieder geval niets mis met je lengte en je gewicht.

Bij de een komt de pubertijd later op gang dan bij een ander.

Er is pas sprake van een pathologische "pubertas tarda"
zo heet een vertraagde pubertijd als je 16/17 jaar bent.
In de meeste gevallen hoef je er niets aan te doen.
Maar als je je echt ongerust maakt kun je altijd naar de dokter. Die kijkt nergens van op.

Dan is de huisarts de aangewezen persoon om het daarmee te bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u onderaan die bron kijkt ziet u staan: "Indien er nog geen lichamelijke veranderingen bij de leeftijd van 15 jaar zijn opgetreden, neem dan contact op met uw huisarts." nou ik heb niet echt veel zin in die huisarts.. en vooral niet met mijn moeder erbij,, we hebben het er nog niet eens over gehad, en nee dat ben ik ook niet van plan voorlopig haha wel een goed antwoord trouwen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moeder hoeft niet mee hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de meningen zijn een beetje verdeeld, 15, 16 jaar.
Je kunt best zonder je moeder naar een huisarts.
Ook dan heeft de huisarts zijn/haar beroepsgeheim.
Joh, over anderhalf jaar hoef je deze vraag niet meer te stellen. Het komt binnenkort allemaal goed. Snap dat je wat ongerust bent als anderen eerder zijn, maar jij bent gewoon ietsjepietsje later. Komt ècht goed!!