Er zijn verschillende medicijnen verkrijgbaar tegen allergie. Mocht u een ernstige allergische reactie hebben kunt u het beste even langs de huisarts gaan. U kunt eventueel in overleg kiezen voor een hyposensibilisatiekuur. Dit houdt in dat u een injectie krijg met veel huisdier allergenen zodat uw lichaam meer antistoffen gaat aanmaken. Deze behandeling is echter duur en moet ongeveer 3 jaar voortgezet worden om volledig van uw allergie af te zijn. Om allergie te verkomen is het erg belangrijk dat u uw huis schoonhoud. Enkele tips zijn:
laat het huis met regelmaat doortochten
was u handen nadat u een hond heeft geaaid
stofzuig met regelmaat
zorg voor zeil/parket in plaats van tapijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat niet zomaar...Het beste is om dit te overgroeien. Zoon van kennis heeft 14 jaar geproest in de nabijheid van honden en kreeg rode, dikke ogen. Vorige zomer gelogeerd bij vrienden met twee honden en geen last meer. Hoe? Geen idee. Maar hij heeft nu zelf een hond.

Als je allergisch bent moet je zelf geen hond nemen. Helaas. Hoogstens af en toe proberen om eens in een vakantie een week op een hondje te passen of eens bij het asiel langs te gaan om te kijken of je nog allergisch bent.