Kan de kleur van je snot iets zeggen over bijv. je gezondheid?

Het is misschien vies maar soms heb ik wit, doorzichtig snot en anders dik en geel.

13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alsjeblieft!
ik denk dat zelfs je vrouw dat niet wilt weten!

Antwoorden (5)

Ja, een KNO arts leert de kleur van snot te beoordelen om een diagnose te kunnen stellen ook de geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat wel de smaak iets zegt over de spirituele instelling van de persoon in kwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker.
Dat kan.
Doorzichtig snot en flink verkouden is een virale infectie.
deze gaat meestal over in groen/geel snot, de infectie is dan bacterieel geworden.
Ik heb bemerkt dat de bacterien de virus overschaduwt.
Als in die fase een antibioticum wordt gebruikt, ben ik in enige dagen van de verkoudheid af.
Ik heb van meer mensen vernomen dat ze dit verschijnsel kennen.

Toegevoegd na 5 minuten:
De virale fase die ongeveer 4 dagen duurt is niet met antibiotica aan te pakken en een antiviraal middel is beter van niet om dat voor dit soort infecties toe te passen.
Op een of andere manier schakelen de bacterien de virussen uit.
De keelpijn verdwijnt dan vrij snel en dan gaat de verkoudheid dieper zitten en is hoesten minder droog.
De geel groene snot is ook in volume veel groter dan het transparante kleurloze vocht wat eerst verschijnt.
Het is dus even wachten op de bacterien die de virussen aanpakken .
Daarna krijg ik de antibioticakuur.
Dit is voor gewone patienten ongebruikelijk, omdat ik echter longpatient ben, krijg ik wel antibiotica en is met enige dagen het leed geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, “Bij een gezond individu hebben het snot en de slijmen een witte kleur. Ook bij een loopneus veroorzaakt door een allergische reactie is het snot wit. Geelachtig snot wijst op een virale infectie. Bij een bacteriële infectie krijg je dat typisch groene snot. In geval van besmetting moeten de antistoffen in het snot meer bacteriën uitschakelen en dat veroorzaakt die groene kleur.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker.

Zo heb ik nu bijvoorbeeld een bijholteontsteking aan de linkerkant en uit dat neusgat komt nu groen/geel snot met bloed. Nou, dat is wel even wat anders dan ik gewend ben.

Verschillende infecties veroorzaken ook verschillende kleuren snot.