Hoe behandel/genees je een schrale bilnaad?

Ik fiets veel en dat is het pijnlijk om, zoals ik, vaak last te hebben van een schrale bilnaad. Ik weet al dat ik niet te kruidig eten moet. Is er buiten dat nog iets om het (snel) te genezen of te voorkomen? Misschien een of ander huismiddeltje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Zinkzalf en sudocreme zijn de zalfjes bij uitstek voor dit soort ongemakkelijkheden. Om te voorkomen insmeren met uierzalf v oor je gaat fietsen. Suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Voor het fietsen goed wassen, drogen en insmeren met
uierzalf.
Wielrenbroek dragen en een juist zadel kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of kruidig eten nou zoveel met een schrale bilnaad te maken heeft, dat vraag ik me af.

- zet er lekker de warme (hand-)douche op. Dat prikt wel een beetje, maar werkt daarna verlichtend.
- je heel goed afdrogen als je hebt gedoucht.
- probeer (voor zover dat mogelijk is) niet teveel, en te lang te zitten.
- probeer eens een ander zadel op je fiets. Ik begrijp uit je toelichting dat je zadel niet de oorzaak is, maar het lijkt me wel comfortabel als je een beter zadel hebt.

Als dit echt langdurige klachten zijn, of steeds weer terugkomen, moet je je huisarts gewoon even om een onschuldig zalfje vragen. Dat helpt beslist.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte vroeger tijdens het wielrennen altijd uierzalf om de zeem van de wielerbroek mee in te smeren. Zeker weten dat je nooit last had van een schrale bilnaad.
Maar ik mag aannemen dat het bij jou niet om wielrennen gaat, dus misschien dat je je naad hiermee kunt insmeren, bij het gebruik van een normale onderbroek.
Ik zou zeggen dat het het proberen waard is, wat heb je te verliezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure Aloë Vera gel is het enige juiste antwoord. Dit is namelijk "hét" huismiddeltje voor AL je huidproblemen. Zelfs voor littkens en brandwondjes en wondjes. Zelf kan ik niet eens zonder het spul, omdat het zo'n prachtig wondermiddeltje is.

Altijd goed drogen, en dan insmeren. Je bent er binnen not time vanaf ;-)

http://www.aloevera.nl/aloe-vera-aandoeningen/schrale-huid-1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of aloë vera nou wel of niet zo goed werkt, weet ik niet, maar ik geef je een minnetje, omdat je stelt dat niets anders zou werken. Er zijn heus ook wel andere middelen die toepasbaar zijn. Wellicht zelfs beter dan aloë vera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is het wel "een" juist antwoord. Het feit dat ik zeg dat het "het enige juiste antwoord" is is meer hypothetisch bedoelt, omdat het zo goed werkt. In mijn enthousiasme, had ik dat waarschijnlijk anders moeten omschrijven. Maar natuurlijk weet ik, dat er genoeg andere middeltjes zijn (die ik zelf ook zat heb gebruikt) die ook werken. En uiteindelijk is de Aloë bij mij overgebleven. Ik vind je reactie goed, maar het minnetje, in verband met een juist anwoord vind ik "minder" ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval verander ik mijn min in een plus :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heej, waarom kan dat niet? Ik kan een plus ook in een min veranderen, waarom een min niet in een plus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter compensatie krijg je van mij een plusje ;)
sudocreme is er goed, misschien kunt u een luchtgevulde en gel zadel op u fiets laten maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het fietsen een beetje vaseline, en 's nachts een beetje zinkzalf op de zere plekken.
Als het niet meer schuurt, wordt de boel niet meer schraal (wel blijven invetten voor het fietsen!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bepanthen is een geweldige zalf voor schrale en geirriteerde plekjes.