Hoe kom je ineens aan steelwratjes en hoe kom ik er vanaf ze zijn nog pijnlijk ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.2K

Het beste antwoord

Ze ontstaan vaak op plekken die blootstaan aan 'schuren', dus bijvoorbeeld precies onder waar je ketting of je bh-bandje zit (en daar irriteren ze ook extra en kunnen dus pijnlijk zijn).
Er zijn mensen die ze domweg afknippen, en meestal ontdekken die dat ze dan net zo hard terugkomen.
Soms verdwijnen ze net zo spontaan als ze gekomen zijn, maar als je echt last hebt, kun je het beste naar je huisarts gaan, die kan ze veilig weghalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, ik heb er ooit eens 1 onder mn oksel per ongeluk weggemaait met het scheermesje en die kwam idd net zo hard weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts heeft ze jaren geleden verwijderd met een pincet en mesje en ze zijn tot op heden niet teruggekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts kan ze 'dieper' weghalen dan je zelf kunt, misschien dat dat verschil maakt?

Andere antwoorden (6)

ik moest naar het wratten spreekuur bij de huisarts voor een gewone wrat weg te laten halen , en dus vroeg ik aan de assistente of dit soort dingen met aanstippen van stikstof ook weg zouden gaan ( onder de oksels en paar kleintjes in de nek )ze vertelde mij dat ze geen idd had maar dat het ook geen kwaad kon ze aan te stippen met stikstof of ik dat wilde proberen en natuurlijk wilde ik dat , met een paar weken waren ze afgestorven en hélemaal weg ! dus erg prettig !
fremar
13 jaar geleden
In veel gevallen ontstaan steelwratten spontaan, maar soms zijn ze het gevolg van een slechte genezing van een wondje. Het ontstaansmechanisme is nog niet geheel opgehelderd. Steelwratten zijn geen echte wratten, want ze ontstaan niet door een virus.

Ze kunnen prima verwijderd worden door een huisarts. Niet zelf doen.

Hier vind je de info.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/60664-fibroma-pendulans-steelwratjes-op-huid-hals-romp-oksel.html#6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw bronvermelding is een soort wikipedia voor medische zaken. Er staat niet eens bij wie het heeft geschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze is misschien beter ;-)) http://www.dehuid.com/behandelingen/11/
geen idee hoe eraan te komen weet wel hoe ervan af
een kort katoenen draadje in de kleur die erg opvalt bij je huid die draai je er2x omheen en dan aantrekken tot je denkt het gaat wat pijn doen je leg dan een stevig knoopje dicht langs het wratje en je ben na ongeveer 1 week tot 10 dgn het wratje kwijt die valt er vanzelf af misschien wel handig als iemand je helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt dus afgeraden. Zie de link bij mijn antwoord. De min is overigens niet van mij.
hoe je er aankomt weet ik niet,maar probeer eens tea tree
olie(verkrijgbaar bij o.a etos 7,50) en stip dit aan en weg zijn ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er een beetje vanaf hoe gevoelig je bent, maar het is heel gemakkelijk en snel te doen met een nagelknipper. Ze zijn niet besmettelijk zoals echte wratten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar staat dat?? Ik zie geen bronvermelding. Dit wordt namelijk nogal afgeraden, en is zeker niet een verantwoorde manier. Daar komt nog bij dat een nagelknipper niet steriel is....aux contraire! Hierdoor kan je infecties oplopen. Je moet dit door een arts laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nagelknipper kun je goed reinigen met spiritus als je bang bent voor infectie en als je bang bent ze zelf af te knippen, kun je dat ook door een dokter laten doen. Het resultaat is het zelfde.
Ik heb de mijne gewoon aangestipt met zo'n busje van de drogist met gekoelde stikstof en een applicator, die je in dat busje duwt. (Heet geloof ik 'Wartner", of zoiets)
Even tanden op elkaar, maar binnen een paar dagen was het plekje onzichtbaar genezen, en ze zijn niet teruggekomen.