Hoe kom je ineens aan steelwratjes en hoe kom ik er vanaf ze zijn nog pijnlijk ook?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze ontstaan vaak op plekken die blootstaan aan 'schuren', dus bijvoorbeeld precies onder waar je ketting of je bh-bandje zit (en daar irriteren ze ook extra en kunnen dus pijnlijk zijn). Er zijn mensen die ze domweg afknippen, en meestal ontdekken die dat ze dan net zo hard terugkomen. Soms verdwijnen ze net zo spontaan als ze gekomen zijn, maar als je echt last hebt, kun je het beste naar je huisarts gaan, die kan ze veilig weghalen.

ik moest naar het wratten spreekuur bij de huisarts voor een gewone wrat weg te laten halen , en dus vroeg ik aan de assistente of dit soort dingen met aanstippen van stikstof ook weg zouden gaan ( onder de oksels en paar kleintjes in de nek )ze vertelde mij dat ze geen idd had maar dat het ook geen kwaad kon ze aan te stippen met stikstof of ik dat wilde proberen en natuurlijk wilde ik dat , met een paar weken waren ze afgestorven en hélemaal weg ! dus erg prettig !

Bronnen:
http://www.medischforum.nl/onderwerp/5277

In veel gevallen ontstaan steelwratten spontaan, maar soms zijn ze het gevolg van een slechte genezing van een wondje. Het ontstaansmechanisme is nog niet geheel opgehelderd. Steelwratten zijn geen echte wratten, want ze ontstaan niet door een virus. Ze kunnen prima verwijderd worden door een huisarts. Niet zelf doen. Hier vind je de info. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/60664-fibroma-pendulans-steelwratjes-op-huid-hals-romp-oksel.html#6

geen idee hoe eraan te komen weet wel hoe ervan af een kort katoenen draadje in de kleur die erg opvalt bij je huid die draai je er2x omheen en dan aantrekken tot je denkt het gaat wat pijn doen je leg dan een stevig knoopje dicht langs het wratje en je ben na ongeveer 1 week tot 10 dgn het wratje kwijt die valt er vanzelf af misschien wel handig als iemand je helpt

hoe je er aankomt weet ik niet,maar probeer eens tea tree olie(verkrijgbaar bij o.a etos 7,50) en stip dit aan en weg zijn ze.

Het hangt er een beetje vanaf hoe gevoelig je bent, maar het is heel gemakkelijk en snel te doen met een nagelknipper. Ze zijn niet besmettelijk zoals echte wratten.

Ik heb de mijne gewoon aangestipt met zo'n busje van de drogist met gekoelde stikstof en een applicator, die je in dat busje duwt. (Heet geloof ik 'Wartner", of zoiets) Even tanden op elkaar, maar binnen een paar dagen was het plekje onzichtbaar genezen, en ze zijn niet teruggekomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100