Een sticker op de huid, kan dat kwaad na verloop van tijd?

Een sticker bestaat uit een lijmlaag. Kan deze de huid intrekken na verloop van lange lange tijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

op een plijster zit ook een soort lijmlaag, zolang je er niet allergisch voor bent, zal het geen kwaad kunnen

Toegevoegd na 25 seconden:
pleister natuurlijk *schaam*
anneliez
13 jaar geleden
In je toelichting schrijf je "lange tijd". Ik stel me dan voor dat je hier weken bedoelt.
Ja dat is slecht. Niet voor je gezondheid in het algemeen, maar wel voor die specifieke plek op je huid. Waarschijnlijk zal dat stukje huid er heel vreemd uitzien, als je na weken die sticker eraf haalt. Rare witte kleur, dun, en dus kwetsbaar voor wondjes.

Je huid heeft lucht nodig, en poriën moeten kunnen ademen. Als je wekenlang je schoenen en sokken aan zou houden, dan zou je ook bijna geen voeten overhouden.

Als je, om wat voor reden dan ook, 2 of 3 dagen een sticker op je huid zou plakken, dan is er m.i. niets aan de hand. Je huid herstelt zich dan razendsnel.