Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Al bijna een maand ongesteld en ik merk dat ik er zelf niet beter op word! Wat doen?

Hallo,

Ik ben al bijna een maand ongesteld! Ik merk gewoon dat ik me er niet lekker op voel, normaal nooit last van een zere buik tijdens de ongesteldheid, nu wel! Hoe kan het dat ik al een maand ongesteld ben en wat kan ik eraan doen?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Vervelend! Maar het lijkt me een goede reden om de huisarts op te zoeken, want gewoon is het zeker niet. En als je er dan ook nog buikpijn bij hebt, nog minder.
Niet mee wachten, gewoon maandag gaan. Ik denk niet dat je er zelf nu iets aan kunt doen, hooguit een pijnstiller nemen.
Wat je wel kunt doen, is controleren of het echt ongesteldheid is. Misschien plas je bloed, of komt het er vandaan. Of is het een aambei die opspeelt. Maar ook voor die gevallen heb je de dokter nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze vast wel het verschil weet tussen menstruatie en een aambei -) Zeker als ze tampons zou gebruiken, dan zou ze die andere 2 al snel kunnen uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel zo ja. Maar ik weet zeker dat de dokter die mogelijkheden ook bekijkt, als ze met die klacht op het spreekuur komt.
En als ik je vragengeschiedenis goed heb gelezen, ben je aanvankelijk ongesteld geworden dóór de pil heen.

Het is niet gezegd dat het kwaad kan - want je hebt de pil nog niet zo lang EN bent nog erg jong (als 1995 je geboortejaar is tenminste) - maar normaal is het zeer zeker niet. Ik zou dus absoluut een afspraak maken met de huisarts/gynaecoloog. Vermoedelijk om je gerust te stellen of je in elk geval van die pil af te halen. Wellicht dat een andere pil bij jou beter werkt, of dat je beter nog even kunt wachten met de pil tot je menstruatie wat meer op regel is.

Zelf kun je er verder niet zo veel aan doen. Stoppen met de pil - die het namelijk ook wel eens zou kunnen veróórzaken ! - is eigenlijk het enige, en dat kan zeker geen kwaad. Maar maak maandag ook absoluut een afspraak met de dokter. Een maand IS al veel te lang, zeker als je een normale hoeveelheid bloed verliest in plaats van kleine drupjes.

Nogmaals, vermoedelijk kan het geen kwaad en is de pil gewoon de oorzaak, maar loop hier beslist niet langer mee door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het vroeger ook gehad, toen ik nog niet zo lang de pil gebruikte, dan was ik 3 weken zeer zwaar ongesteld, 1 week niet, dan weer 3 weken, enz. Ook met veel buikpijn. Dat heb ik tot de 3e maand ofzo volgehouden, maar je krijgt bloedarmoede. Ik heb toen een andere pil gekregen en daarna ging alles goed. Dus heel snel naar je huisarts maandag, dit is niet goed!! En mocht het dit weekend zo erg worden dat je gaat duizelen en zwart voor je ogen gaat worden, dan kan altijd even voor de zekerheid de huisartsenpost raadplegen. Bellen kan nooit kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar je huisarts. Het kan zijn dat je lijf ontregeld is door de pil, zeker als je geen stopweek inlast. Dat moet op zich geen probleem zijn, maar soms is het dat wel, en dan kan toch een stopweek inlassen helpen, of misschien een andere pil.

Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, maar dat zou je huisarts moeten bekijken - bij bijvoorbeeld chlamydia (een SOA) kun je ook doorlopend bloed verliezen (is met een uitstrijkje te testen en met een antibioticakuur van 2 pillen op te lossen).

Maar overleg met je huisarts, want dit is niet normaal en het is heel erg vervelend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik net aan de pil was heb ik dat ook gehad, bij mij duurde het wel even maar liep het uiteindelijk toch weer ritmisch,
maar voor de zekerheid is een bezoekje aan de huisarts geen afrader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey...

Je bent al bijna een maand ongesteld, dat is echt heel erg vervelend. Ik haat mijn eigen menstruatie, dus ik kan begrijpen hoe je je voelt.

Maar je gebruikt de pil nog maar net? Nou, als je de bijsluiten van je pil eens goed leest, dan staat er ook dat je ongesteldheid in het begin erg kan afwijken. Dan kan inhouden dat je veel langer ongesteld bent, dan normaal gesproken.

Mijn zusje had hier ook last van en dat ging vanzelf weer over. En toen kwam er een normaal ritme in.

Ik zou zeggen, als je inderdaad de pil gebruikt en je bent er net mee begonnen, dan zou ik nog even afwachten. Maar is dit niet zo of je hebt er geen goed gevoel bij, ga dan direct naar je huisarts. Want ik ken je persoonlijke situatie niet en ik zou ook absoluut niet willen dat je door mijn advies misschien niet naar een arts zou gaan, als je die wel nodig hebt.

Je moet altijd luisteren naar je lichaam. Iedere vrouw heeft altijd een soort gevoel, intuïtie en daar moet je echt naar luisteren. Zeurt er een klein stemmetje in je hoofd dat tegen je zegt dat je naar de huisarts moet? Meteen gaan...

Ik wens je ontzettend veel succes. En ik weet dat het raar klinkt, maar ik zou graag horen hoe het afloopt. Heel erg veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing