Ik ben al geruime tijd een boek aan het schrijven, maar ik kan mijzelf maar niet motiveren om verder te gaan!

Het internet en zijn geestdodende opties zijn te aantrekkelijk.

Iemand tips om mijzelf een schop onder de figuurlijke bips te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste wat je kan doen is je wifi uitzetten. Dan als je toch het internet op gaat, dan laad de pagina niet en weet je meteen dat je door moet met je boek.

Maar je kan ook voor jezelf besluiten om eerst een uurtje aan je boek te werken en dan een half uurtje internetten. Weer een uurtje aan je boek...enz....

Sccs met je boek. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik denk als jij een mooi beeld hebt, hoe je boek gaat worden, en je beeld je het eind resultaat in. Kan dit zorgen voor motivatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk als je een boek wil
Schrijven je gewoon op inspiratie moet wachten, krijg je het
Mooiste verhaal, succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk jezelf aan en zeg is dat het waard want een mooi resultaat vanje boek is beter dan dat je later denkt neee ik heb geen zin meer met mijn boek ik ga liever op internet

Want geloof me je bereikt er niets mee pak er alleen inspiratie uit en dan ben je tevreden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het met tegenzin gaat doen zal je er vast ook nooit het resultaat uithalen wat je voor ogen had. Misschien kun je het beter een tijde laten rusten en verder gaan als je de motivatie weer hebt. En anders kun je misschien de stimulans vinden door te denken aan het eind resultaat en de tijd er na. Zoek anders de reden waarvoor je bent gaan schrijven, Dat zal je motivatie zijn neem ik aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt eventueel ook iemand vertellen over je boek en stukjes uit de inhoud voorlezen. Misschien krijg je dan ook weer zin om ermee verder te gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een motivatie.. Stel ( ik hoop het uiteraard niet) er gebeurt iets met je, zullen we nooit het einde van het boek weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schop onder je bips zal niks helpen!

Het leven bestaat uit keuzes maken, en jij kiest voor het internet en niet voor het boek. En daar is niets mis mee, want je bent vrij om die dingen te doen die jij leuk vindt.

Er is hier maar één ding aan de hand, en dat is dat jij het schrijven van dat boek niet belangrijk genoeg vindt. Ik ga ervan uit, dat niemand jou dwingt om een boek te schrijven.

Als jij dat boek alleen maar af kunt krijgen door een schop onder de bips, dan wordt dat nooit een goed boek. Het wordt pas een goed boek, als je bijna niet anders kunt dan aan dat boek te gaan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor die min, verkeerd gedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem hoor; alleen maar leuk dat je het even toelicht, want dan weet ik tenminste waarom die min er staat ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe ik de plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat is nou nog eens aardig van je! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) Vond je tekst aansprekend, zoals wel vaker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yesje99, je hebt gelijk. Daar kan het ook aan liggen. Maar ik begreep uit de manier waarop de vraag is gesteld, dat hier geen sprake was van een block, maar er iets anders speelde. Maar natuurlijk kan ik het mis hebben ;-)
Het zou een writersblock kunnen zijn.
Zit je ergens vast in het boek, krijg je de tekst niet "op papier" zoals je wilt, kom je ergens niet uit? Dat kan je blokkeren.
Als dat zo is kan je verschillende dingen doen:
- internetten en je geest verrijken ;-)
- uitzoeken waar de blokkade zit en aan de gang om te veranderen in je boek wat nodig is
- rustig afwachten wanneer de inspiratie/motivatie weer komt.
- ?????
Succes in ieder geval!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een andere rustige plaats gaan voor een paar dagen zonder internet ook niet op je mobiel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat je boek over de nutteloosheid van internet? Dan snap ik het denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internet nutteloos? Not realy... meer je eigen thuisbibliotheek met een berg kennis die je in je leven niet weg kunt stouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ironie blijft lastig :-)
Ik weet niet waar je boek over gaat, maar misschien kun je fysiek iets doen waardoor je inspiratie krijgt. Bijvoorbeeld naar bepaalde plaatsen gaan, mensen opzoeken, praten over misschien een onderwerp zodat je zonder dat hun het weten, dat je in je boek verwerkt. Misschien wil een boswandeling ook nog wel wat doen.

Succes met je boek!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf zelf ook een boek, en haal mijn inspiratie én motivatie van het buitenleven. Dus stap ook eens naar buiten, en doe inspiratie op. Als je echt een leuk idee hebt wil je er vaak ook meteen mee aan de slag!

Succes met je boek!