Wat is het verschil tussen ADHD en ADD (in Jip en Janneke taal)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen de d en de d, bij add mist een h, dat is een verschil.. Oh ja, ik heb ADHD. Het blijkt dat adhd juist druk is en add juist rustig - te rustig.

Het beste antwoord

ADHD is een aandachtstekort stoornis, met hyperactiviteit. ADD is ook ADHD, maar dan zónder die hyperactiviteit.

De "H" in ADHD, staat voor die hyperactiviteit.

Dat is het enige verschil.....even kort door de bocht.

Hier vind je ook duidelijk info, in begrijpelijke taal ;-)

http://www.mariettedekoningcounselling.nl/adhd.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen info aan toe te voegen. Dan maar een + ;-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Add= alle dagen druk
Adhd= alle dagen heel druk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De link heeft erg geholpen. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

add'ers zijn minder druk.

Toegevoegd na 2 minuten:
in henk en ingrid taal

Attention Deficit Disorder (ADD) is een aangeboren aandoening. Ze wordt veroorzaakt door een afwijking in de werking van de neurotransmitters. Dit leidt tot een veranderde activiteit in bepaalde gebieden van de hersenen. Volgens een algemeen gebruikt handboek voor de indeling van psychische aandoeningen, het DSM-IV, is ADD een subtype van ADHD (AHDH Predominantly Inattentive Type (ADHD-PI)), en wel het zogenoemde overwegend onoplettende type, gekenmerkt door een aandachtstekortstoornis en concentratieproblemen. ADD wordt meer dan ADHD in verband gebracht met depressie, angststoornissen en slechte schoolprestaties. Gedragsproblemen staan minder op de voorgrond. Onderzoek toont aan dat ADHD of ADD voorkomt bij 1 tot 4% van alle kinderen en dat zeker een derde deel er ook als volwassene nog last van ondervindt. ADD en ADHD komen voor bij mensen van alle opleidingsniveaus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Attention_deficit_disorder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Dit is echt veel te ingewikkeld voor Henk en Ingrid... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een meer Jip & Janneke uitleg is onderstaande link wel een goede uitleg. http://wijhebbenietsmetadhd.web-log.nl/wijhebbenietsmetadhd/2006/06/drie_maal_drie.html
Bij ADHD speelt hyperactiviteit een grote rol, bij ADD niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies!