Hoe herken ik een veilige plastische chirurg/ kliniek?

Ik heb besloten om eindelijk een borstlift te gaan doen. Alleen waar? Er zijn zoveel klinieken. Hoe kies ik er nou een uit?

Ik betaal ook liever meer dan dan minder als het gaat om een operatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het in het ziekenhuis laten doen. ben er super tevreden mee. Alleen gaat er best wat vooraf, je moet naar de dokter voor verwijzing, je moet foto's van je borsten sturen naar je zorgverzekering en een brief erbij waarom. Heel gedoe, ik moest iets meer dan een half jaar wachten maar het was gratis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo gratis....wow... Bij ons, in België, krijg je niks gratis .....:-s laat staan een borstlifting ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gratis op medische indicatie. Jessica1989 moest eerst naar de huisarts voor verwijzing. Je kan het ook gewoon zelf wenselijk vinden, zonder dat je medische klachten hebt, gewoon omdat je het mooier vindt. Dan moet je het gewoon zelf betalen, en kan je bijvoorbeeld naar de Bergmankliniek, die wel bekend is hier in Nederland en als zeer betrouwbaar wordt geacht.

Andere antwoorden (2)

Een plastisch chirurg heeft vele jaren gestudeerd en
heeft daar ook een erkenningsnummer voor, wat bewijst
dat hij effektief de vereiste diploma's heeft. Je kan daar gerust naar vragen. Verder proberen voor iemand te kiezen die al verscheidene jaren
ervaring heeft. Zoals een professor. Voor een gespecialiseerde kliniek kiezen, een borstkliniek.
Duidelijke afspraken maken met de chirurg en beter eens te veel naar zijn consultatie gedaan dan te weinig.
Niet bang zijn om vragen te stellen, naar zijn ervaring luisteren en samen beslissen over wat er juist moet gebeuren. Het is uw lichaam .Neem U tijd om erover na te denken. Je moet ook voelen dat het klikt met de chirurg en dan kan je er in volle vertrouwen aan beginnnen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de manier zal je een slechte chirurg er mogelijk niet tussenuit halen.
De klik is belangrijk, vertrouwen ook, maar net als een oplichter kan een slechte chirurg best een aardig persoon zijn. Belangrijk zijn goeie ervaringen van anderen. Over een chirurg (zeker een die veel borsten doet) is vaak veel te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vergis je niet: een plastisch chirurg is gespecialiseerd, maar de benaming "cosmetisch chirurg" betekent feitelijk niets meer dan dat degene die zich zo noemt een opleiding tot basisarts heeft gehad.
Zie eerder bericht over vergoedingen. Kan je huisarts hierin iets betekenen? Ik zou een ingreep in een ziekenhuis prefereren boven een ingreep in een kliniek.

Goed laten informeren en indien mogelijk vragen of je met ex-patiënten mag praten. En zeker geen ingreep laten plaatsvinden in het buitenland. Dit ivm nazorg.