Ik kan niet goed slapen (zie beschrijving)

Ik kan vaak niet goed slapen Omdat het vrij warm is, ik wil het Ook niet kOel hebben, dus een beetje lauwachtig, wat is de beste oplossong?

Toegevoegd na 11 minuten:
Is het misschien een idee om naakt/in onderbroek te slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Experimenteren wat voor jou het beste 'dek' is - als je bijvoorbeeld onder een dekbed met kunststofvezels slaapt, merk je vaak dat het bij het naar bed gaan vrij kil is, maar als je eenmaal slaapt en zelf je bed hebt opgewarmd, kan het te warm en te broeierig worden, en dan word je helemaal klef wakker.
Een wollen deken of dekbed of een donzen dekbed reguleren de warmte beter.
Ik slaap zelf wel onder een polyester dekbed, zelfs met de tuindeur op een kier tussen pakweg februari en oktober, maar dan leg ik in de koude periode wel een sprei dwars over het voeteneinde van m'n bed zodat m'n voeten goed warm blijven (anders liggen die precies in de buurt van de luchtstroom via die deur).
Tegen de tijd dat dat dekbed te warm wordt, schakel ik over op een wollen deken (in dekbedhoes), en als het echt heet wordt slaap ik onder een lege dekbedhoes.
Je kunt proberen of het veel uitmaakt wat je wel of niet draagt in bed, maar ik denk dat het belangrijkste probleem zit in wat je over je heen trekt ;-)
Zolang het buiten nog niet warm is, kan het ook helpen voor je gaat slapen een raam open te zetten, of misschien de hele nacht open te laten als het geen insluiprisico oplevert.
Welterusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een +... het duimpie omhoog wil ff niet meewerken..?

Andere antwoorden (2)

een warmte deken dat is een deken waarbij je de temperatuur kan beslissen je kan bij de kijkshop kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raam de hele dag open en voor dat je gaat slapen weer dicht. Word het niet al te koud van volgens mij.