Kunnen mensen dood gaan zonder reden bv. ouderdom niet ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Amadea
13 jaar geleden
Bedoel je met "ouderdom niet" dat de reden van het sterven niet de ouderdom is of juist wel? De vraag is niet echt duidelijk....

Antwoorden (3)

nee dat kan niet want er is ALTIJD een reden als iemand doodgaat voor ie bejaard is.

ziekten, ongevallen, harstilstand en zelfmoord zijn daar voorbeelden van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook als hij wel bejaard is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog nooit gehoord dat een voetballer spontaan dood neervalt op het veld????
deze zijn echt niet bejaard hoor. ik denk dat je de vraag en/of het antwoord niet snapt, maar in ieder geval bedankt voor je min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij, want je antwoord is kort, maar waar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx
Soms is de doodsoorzaak onbekend.
Dan zeggen ze wel dat degene een natuurlijke dood is gestorven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft altijd een reden. 'Ouderdom' is geen ziekte!
De cellen in je lichaam kunnen maar een beperkt aantal keer delen. Dit hangt o.a. af van de lengte van de uiteinden van je chromosomen (telomeren), wat genetisch bepaald wordt. Als de telomeren 'op' zijn, na heel veel delingen, ontstaat er schade in het DNA en stopt de cel met delen of gaat dood. Doordat de cellen van de huid en organen zich niet meer vernieuwen ontstaat functieverlies.
Hierdoor vergroot de kans op een hartstilstand en b.v. nierfalen. Ook is de kans op kanker veel groter, omdat de kans op mutaties in je cellen steeds groter wordt naarmate ze ouder worden, waardoor tumoren ontstaan.

Je sterft dus altijd ergens aan. Soms is de oorzaak niet duidelijk, maar er móet een reden zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook gaat het immuunsysteem achteruit waardoor ouderen vatbaarder zijn voor infecties