Slaap/wakker/hoofdpijn

Hallo. Ik heb al sinds geruime tijd last van hoofdpijn als ik wakker word. Het voelt als een soort druk op de hersenen eigenlijk. Het gekke eraan is als ik dan bijv aan het werk ben is het tijdelijk weg. Als ik daarna weer rust neem komt het weer. Ik kan me daarom heel slecht concentreren en onthou na mijn mening steeds slechter. Ik drink bijna geen tot nooit alcohol of energie drankjes. Ik dacht namelijk dat dit een oorzaak kon zijn. Is er iemand bekent met dit probleem? Mvg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dergelijke hoofdpijn kan komen door te weinig vloeistof, of een lage luchtvochtigheid. Drink je wel genoeg, aan water? Is het erg droog in je kamer (hulpmiddelen is vaker openzetten van je raam)? Is het erg heet in je kamer (zet een ventilator naast je bed)?

Ook kan het komen door een slecht kussen/matras, waardoor 's nachts het bloed in je lichaam naar je hoofd loopt.

En het kan komen door zware kleding/ beddengoed dat je draagt wanneer je slaapt. Dit zorgt voor een druk op je lichaam, die naar de vrije punten van je lichaam loopt (handen en hoofd).

Als je deze 3 punten verbeterd zou het beter moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga je gespannen naar bed, of heb je onbewuste spanning die niet uitgepraat wordt.

Een goed kussen doet ook wonderen...

Verder een warme douche en een kop warme melk met honing is een hele goeie slaapmuts.

Bij aanhouden van hoofdpijn even langs de dokter...Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1,5 liter water per dag is de hoeveelheid vocht die het lichaam per dag nodig heeft om optimaal te kunnen functioneren. Wanneer je te weinig drinkt dan heb je een vochttekort en 's nachts verlies je ook nog eens veel vocht. Tussen de hersenen en hersenvlies bevindt zich een laagje vocht, dat is nodig om je hersenen te beschermen. Wanneer dit opdroogt, dan voel je hoofdpijn.

Daarom is het belangrijk om 's ochtends gelijk een glas water te drinken om je vochtgehalte weer aan te vullen.
Gedurende de dag regelmatig een glas water drinken.

Het kan ook zijn dat er een andere oorzaak is, mocht je hoofdpijn met het drinken van water niet overgaan, dan is het verstandig om naar een dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een gevoel van druk op mijn hersenen / hoofdpijn toen ik een te hoge bloeddruk had ( 200 / 120 ) . Misschien moet je je bloeddruk laten testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je ontspannings hoofdpijn hebt, dat je, juist als je je gaat ontspannen, hoofdpijn krijgt. Ik weet niet zo goed wat je daaraan kan doen, maar het kan geen kwaad om eens naar de huisarts te gaan, en wat de rest ook zegt, drinken is zeer belangrijk, hoeft niet per se alleen water, koffie/thee/ranja etc mag ook, en genoeg fruit eten, vitamine gebrek kan ook klachten veroorzaken. Ik hoop dat je wat hebt aan dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar je huisarts! Wakker worden heeft vele oorzaken. Een groot deel is onschuldig en prima behandelbaar... (vocht tekort, verkoudheid, etc) echter er zijn ook minder onschudige oorzaken. Zeker als de hoofdpijn blijft bestaan is consult neuroloog een verstandige optie.